Enda dörren med spröjs är en ytterdörr med 4 rutor. Den har genomgående spröjs, med vanligt energiglas. Stabil och bra.

Alla dörrar och fönster jag köpt har varit nätta i karm, dvs liknat äldre fönster. För mig är det en estetisk sak jag värderar högt. Personligen skulle jag heller aldrig kunna tänka mig ha fuskspröjs, om det alternativet nu fanns.

Jag tror att du kommer bli nöjd med din altandörr
 
Tack för att du tog dig tid Huvaliga!(y)
 
A
Vi behövde en dörr med ganska märkliga mått, 1900 hög och 1000 bred, helglasad. Vi fick den målad i "vår" färg på utsidan och vit insida, med härdatglas, billigare än någon annan levererade standarddörr. Vi är mycket nöjda, även om leveranstiden var lång, men det kanske man får räkna med när det är special.

Det som dock kan stör mig hos dem och hos andra lågprisalternativ är att de erbjuder fönsterdörrar med vanligt glas, trots att det ska vara laminerat eller härdat glas, för att ingen ska skada sig om man springer in i den. Det finns som tillval, vilket vi valde, trots att priset gick upp.
 
  • Gilla
Cecilia R
  • Laddar…
Scouten skrev:
Vi behövde en dörr med ganska märkliga mått, 1900 hög och 1000 bred, helglasad. Vi fick den målad i "vår" färg på utsidan och vit insida, med härdatglas, billigare än någon annan levererade standarddörr. Vi är mycket nöjda, även om leveranstiden var lång, men det kanske man får räkna med när det är special.

Det som dock kan stör mig hos dem och hos andra lågprisalternativ är att de erbjuder fönsterdörrar med vanligt glas, trots att det ska vara laminerat eller härdat glas, för att ingen ska skada sig om man springer in i den. Det finns som tillval, vilket vi valde, trots att priset gick upp.
Behöver också en altandörr med specialmått... 110×230cm.
Blir rätt tung antar jag.
Kan ni rekomendera sparfönstet för en sådan? Tänkt oss helglas alt stallmodell..
Någon med erfarenhet av Bonusfönster som nämts tidigare i tråden?
 
Vi har också beställt fönster från Sparfönster. Detta gjorde vi i januari i år så de har suttit uppe ett tag nu. Vi beställde en dubbel altandörr samt två vanliga fönster till vårt nya Attefallshus. Kort sagt så är jag jättenöjd. För några år sedan beställde vi Traryd Optimal och Sparfönsters är väldigt likvärdiga. Fönsterna var trä/aluminium med specialfärg på båda sidor. Detta gjorde att Sparfönster blev väldigt mycket billigare. Läste mycket om Sparfönster innan vi beställde och många klagade på försenad leverans. Men våra kom tre-fyra veckor tidigare än beräknat. Kommer helt klart beställa från Sparfönster igen, finns ingen anledning att inte göra det.
 
A anamin04 skrev:
Jag har också fastnat för dessa fönster (priset förstås), finns det någon som har egen erfarenhet av dessa?
Jag har köpt för 5 år sedan från Sparfönster och är inte nöjd med kvaliteten.
Har nu skador på nästan alla fönster genom att vatten tagit sig in i bågens understycke och fått träet att svälla.
Vattnet går in bakom dropplisten om fönstrena står i ventilationsläge.
Sparfönster hävdar att jag inte har underhållit träfönstrena och godkänner inte reklamationen
 
  • Vattenskador och svullnad på vitmålat träfönster vid dropplisten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
"ventilationsläge" ? Vad menar du med det? Hur ser dina fönster ut idag ? 2019 ?
 
De ser inte bra ut. Vatten kommer in bakom glaset. Enl. min mening så fattas det tätning i bottenstycket. Sparfönsters 10 års garanti gäller inte om fönstret stått öppet under en regnskur..
 
Är det några fler från ovanstående inlägg som har erfarenheter nu 6-7år senare ang. Sparfönster?

Har själv alltid värnat om svensk produktion men när det skiljer ca 65% i pris på andra och vi får väldigt dålig respons/hjälp från andra företag och bristfälliga otydliga offerter gillar jag Sparfönsters transparens med priser.

Men någonstans dras väl pengarna förtutom deras näthandel, så är väldigt nyfiken på kvaliten ?
 
  • Gilla
Karlback
  • Laddar…
Jag är i alla fall väldigt nöjd med mina så långt!
 
  • Gilla
hamph1337
  • Laddar…
C Cecilia R skrev:
Jag är i alla fall väldigt nöjd med mina så långt!
och dina fönster är från 2015? :)
 
Nej det blev inte av förrän -17 så nej, inte vidare lång utvärderingarstid. Men jag använder dubbeldörrarna väldigt mycket sommartid, inga problem med dem trots att de står öppna jämt så jag tror jag kommer fortsätta vara nöjd!
 
Har köpt Alu/trä fönster från Sparfönster, tycker dom ser bra ut. Men är inte monterade ännu skall sägas.
Men min fråga är hur ni/hantverkarna har monterat underbleck på dessa?
Sparfönster sa att dom skall monteras under karmen innan installation, men jag fattar inte riktigt hur?!
Finns en "fasad" kant undertill men inget spår. Känns inte bra att skruva fast plåten direkt mot karmen, då det kan bli kapillär "sug" då. Ska man sätta tätningslist i mellan?
Någon som har nån ide om detta?
 
R Robert.P skrev:
Har köpt Alu/trä fönster från Sparfönster, tycker dom ser bra ut. Men är inte monterade ännu skall sägas.
Men min fråga är hur ni/hantverkarna har monterat underbleck på dessa?
Sparfönster sa att dom skall monteras under karmen innan installation, men jag fattar inte riktigt hur?!
Finns en "fasad" kant undertill men inget spår. Känns inte bra att skruva fast plåten direkt mot karmen, då det kan bli kapillär "sug" då. Ska man sätta tätningslist i mellan?
Någon som har nån ide om detta?
Tyvärr dålig erfarenhet av företaget. De håller inte vad de lovar. Mina 8 träfönster ( vita )har spruckit i skarvar i understycket. Flera springor på 2-3 mm. När jag reklamerar dem så lovade de att komma och titta på dem. Trots påminnelser så kom de aldrig. Efter ett år så fick jag ett mail som de påstod att jag ej har underhållit fönstren. Då var de 3,5 år gamla. Fick aldrig nån uppgörelse..
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Q
H Hustomt skrev:
Tyvärr dålig erfarenhet av företaget. De håller inte vad de lovar. Mina 8 träfönster ( vita )har spruckit i skarvar i understycket. Flera springor på 2-3 mm. När jag reklamerar dem så lovade de att komma och titta på dem. Trots påminnelser så kom de aldrig. Efter ett år så fick jag ett mail som de påstod att jag ej har underhållit fönstren. Då var de 3,5 år gamla. Fick aldrig nån uppgörelse..
Skulle du kunna lägga ut lite bilder på hela fönster och även på problemområde?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.