Skönt att höra att andra också råkar ut för problem ibland.

Igår eftermiddag så satte vår emailleverantör AWS Amazon SES (Simple Email Services) oss i karantän.

E-postsystemfel orsakade 60 000 e-poster, åtgärder vidtagna för att förhindra upprepning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi svarade snabbt på deras frågor igår kväll och tidigt imorse så släppte de på mailskickandet igen. Men säg gärna till om det fortfarande inte verkar funka.
 
  • Gilla
RoTe och 5 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Skönt att höra att andra också råkar ut för problem ibland.

Igår eftermiddag så satte vår emailleverantör AWS Amazon SES oss i karantän.

[bild]
Vi svarade snabbt på deras frågor igår kväll och tidigt imorse så släppte de på mailskickandet igen. Men säg gärna till om det fortfarande inte verkar funka.
AWS är rätt snabba... VI gjorde misstaget att skicka ut nyhetsbrev via SES (drygt 6000 användare) och låg normalt på run 400-600 emails per dag. Det blev en block och enorma problem för oss så vi har bytt till en annan e-mail lösning där det även finns möjligheter att skicka mail som "transactional" eller "campaign" så att man slipper bli blockad...
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Lugnt. Lite fredagsbus får vi väl tåla. Det var ju inte så att ni förgiftat tröjorna. Väl?
Ett bildcollage med fyra rutor visar två personer och text som framför humoristisk dialog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Per Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
Nu kan jag meddela att tröjorna har anlänt hit och att vi påbörjar utskicket i nästa vecka.
 
  • Gilla
Anna_H och 7 till
  • Laddar…
Tänk om någon missar att läsa det här inlägget. Kan du inte maila ut infon till alla? Kanske som ett gruppmail?
 
  • Haha
  • Gilla
BengtH och 6 till
  • Laddar…
A
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nu kan jag meddela att tröjorna har anlänt hit och att vi påbörjar utskicket i nästa vecka.
Kan man få anmäla sig till en nu? Jag var tvungen då att på alla sätt få stopp på inflödet i mailkorgen, så tog bort utskicket. Inte helt säker på att det hjälpte dock, men ändå:crysmile:
 
A
Finns den i inverterad slimfit?
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
mowatom skrev:
Kan man få anmäla sig till en nu? Jag var tvungen då att på alla sätt få stopp på inflödet i mailkorgen, så tog bort utskicket. Inte helt säker på att det hjälpte dock, men ändå:crysmile:
Tyvärr, vi gjorde en engångsbeställning.
 
  • Ledsen
1
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Tänk om någon missar att läsa det här inlägget. Kan du inte maila ut infon till alla? Kanske som ett gruppmail?
Jag funderade faktiskt på det ;)
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nu kan jag meddela att tröjorna har anlänt hit och att vi påbörjar utskicket i nästa vecka.
(y)(y)(y) I morse satte jag på mig den gamla för första gången på rätt länge och funderade då på om de nya snart är på väg. Vad är oddsen?

Och ja, den gamla lever faktiskt fortfarande! :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Idag fick jag en avisering av posten att paketet med tröjan var på gång.
 
Jag är ledsen att det har tagit tid. La jobbet på sonen som tar studenten om två veckor, så han gör det på fritiden. En hel del har strulat, det tog tid innan vi över huvud taget fick hit dem från leverantören. Sedan tog förpackningarna slut. Sedan blev han sjuk. Sedan verkade alla inte ha fyllt i sina adresser korrekt och fullständigt. Sedan skulle han på skolresa till Prag. Men nu ligger de packade alla 350 stycken och går iväg när som helst. :)
 
  • Gilla
  • Älska
Robert-san01 och 14 till
  • Laddar…
... jag sjabblade nog med min önskan/beställning ... men kul att sonen tar studenten:)
 
Nej det ser det inte ut som.:)
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
nu ligger de packade alla 350 stycken och går iväg när som helst.
Sonen och hans studentkompisar eller tröjorna?

I’ll get my coat…
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Pin och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.