9 490 läst · 39 svar
9k läst
39 svar
Spännande från övervakningskameran!
Roligaste tråden på länge👍
Har inget klipp att visa eftersom det innehåller identifierbara personer (jag själv) men frun hade köpt en kamera att komplettera fritidshuset med. Hon packade upp den och satte den på laddning hemma på diskbänken. Någon kväll senare var jag ensam kvar uppe då övriga familjen gått och lagt sig. Jag gick in i köket och drack lite mjölk innan jag själv kröp ner i sängen. Då frågar frun om jag brukar dricka mjölk direkt ur förpackningen. Det hela kändes som en samvetsfråga så jag svarar att det kanske händer någon gång och undrar varför hon frågar. Då visar hon klippet på mig där jag öppnar kylen och dricker ur förpackningen.😊
Har inget klipp att visa eftersom det innehåller identifierbara personer (jag själv) men frun hade köpt en kamera att komplettera fritidshuset med. Hon packade upp den och satte den på laddning hemma på diskbänken. Någon kväll senare var jag ensam kvar uppe då övriga familjen gått och lagt sig. Jag gick in i köket och drack lite mjölk innan jag själv kröp ner i sängen. Då frågar frun om jag brukar dricka mjölk direkt ur förpackningen. Det hela kändes som en samvetsfråga så jag svarar att det kanske händer någon gång och undrar varför hon frågar. Då visar hon klippet på mig där jag öppnar kylen och dricker ur förpackningen.😊
Jag misstänker att rådjur, och säkert andra djur, ser IR-ljuset. Jag satte upp en kamera på baksidan tillfälligt några veckor i höstas för att ha koll på vildsvin som börjat ta sig in. Varje natt i flera veckor var det ett rådjurspar precis framför kameran och betade från gräsmattan. Ofta var de framme och intresserade sig för kameran dessutom.
Vad skulle räven ta sönder på bilar, soppåsar som luktar god mat, men inte bilar?S Sotarsyster skrev:
Räven tar snarare och äter smågnagare, som kan ha en otrevlig tendens att gnaga sönder saker, t.ex. kablage i bilar, eller tar sig in hus om de kan.
Räven gör nytta. Möss och råttor förstör "saker".
Du har inte träffat vår räv. Vi är många, där jag bor, som har blivit av med saker och mycket är dokumenterat på övervakningsfilmer. Hästägarna är värst drabbade då räven tuggar sönder dyra lädersaker. Jag trodde inte heller att rävar ger sig på bilar, men googlade och efter dessa fynd satte jag dit kompostgaller. Mycket fin räv har vi, men den är en riktig tjuv och gnagare.S skogaliten skrev: