Rävhona som lagt beslag på ett övergivet grävlingsgryt när hon var dräktig

• Gilla
  • Älska
JohnBergq och 10 till
  • Laddar…
H hhallen skrev:
Med all sannolikhet en kattuggla. Det är inte en uv, uvar har örontofsar som står upp.
Ja kattuggla har jag hört många gånger kring huset så det verkar ju rimligt

• Gilla
JohnBergq
  • Laddar…
Roligaste tråden på länge👍

Har inget klipp att visa eftersom det innehåller identifierbara personer (jag själv) men frun hade köpt en kamera att komplettera fritidshuset med. Hon packade upp den och satte den på laddning hemma på diskbänken. Någon kväll senare var jag ensam kvar uppe då övriga familjen gått och lagt sig. Jag gick in i köket och drack lite mjölk innan jag själv kröp ner i sängen. Då frågar frun om jag brukar dricka mjölk direkt ur förpackningen. Det hela kändes som en samvetsfråga så jag svarar att det kanske händer någon gång och undrar varför hon frågar. Då visar hon klippet på mig där jag öppnar kylen och dricker ur förpackningen.😊

• Haha
Tamak och 9 till
  • Laddar…
Jag misstänker att rådjur, och säkert andra djur, ser IR-ljuset. Jag satte upp en kamera på baksidan tillfälligt några veckor i höstas för att ha koll på vildsvin som börjat ta sig in. Varje natt i flera veckor var det ett rådjurspar precis framför kameran och betade från gräsmattan. Ofta var de framme och intresserade sig för kameran dessutom.

• Två rådjur i nattmiljö fångade av infraröd kamera på en gräsmatta, med lysande ögon riktade mot kameran.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rådjur betar på en gräsmatta fångad av en viltkamera på natten.
    Skapa konto
  • Närbild av ett rådjur vid nattkamera, rådjurets nos nära linsen. Datum och tidstämpel: 2024-10-02 00:33:17.
    Skapa konto
  • Gilla
Blomman_ och 2 till
  • Laddar…
Den ena verkar vara bilintresserad.

• Två rådjur på en snötäckt uppfart, ett vid en bil och släpvagn, omgivna av träd.
    Skapa konto
  • Gilla
Blomman_ och 1 till
  • Laddar…
Nyfiken räv. Den kom dit flera nätter. Till slut blev det kompostgaller när jag fick veta att de kan ha sönder bilar. Jag hade ingen mat eller sopor i bilen eller utanför.

Redigerat:
  • Gilla
Blomman_ och 2 till
  • Laddar…
H hhallen skrev:
Vad är det för trams. Visserligen är alla uvar även ugglor, men alla ugglor är inte uvar. I Sverige har vi bara en art av uv, nämligen berguv.
Uggla och uv är båda svenska ord för samma släkte. Dessutom har även hornugglan ”örontofsar som står rakt upp”. Uv är ingen egen art.

S Sotarsyster skrev:
Nyfiken räv. Den kom dit flera nätter. Till slut blev det kompostgaller när jag fick veta att de kan ha sönder bilar. Jag hade ingen mat eller sopor i bilen eller utanför.
Vad skulle räven ta sönder på bilar, soppåsar som luktar god mat, men inte bilar?

Räven tar snarare och äter smågnagare, som kan ha en otrevlig tendens att gnaga sönder saker, t.ex. kablage i bilar, eller tar sig in hus om de kan.

Räven gör nytta. Möss och råttor förstör "saker".

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Trött bock!

S skogaliten skrev:
Vad skulle räven ta sönder på bilar, soppåsar som luktar god mat, men inte bilar?

Räven tar snarare och äter smågnagare, som kan ha en otrevlig tendens att gnaga sönder saker, t.ex. kablage i bilar, eller tar sig in hus om de kan.

Räven gör nytta. Möss och råttor förstör "saker".
Du har inte träffat vår räv. Vi är många, där jag bor, som har blivit av med saker och mycket är dokumenterat på övervakningsfilmer. Hästägarna är värst drabbade då räven tuggar sönder dyra lädersaker. Jag trodde inte heller att rävar ger sig på bilar, men googlade och efter dessa fynd satte jag dit kompostgaller. Mycket fin räv har vi, men den är en riktig tjuv och gnagare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.