Renoveringsgips går utmärkt, upplevde inga problem iaf. Skall tillägga att jag bara gjort det på vägg, men ser ingen större skillnad.
Har sett hos bekanta att spacklad och målad treetex spricker i skarvarna efter årstidsförändringar. Kanske kan man göra det så det inte gör det, men det känns som ett material som inte är så formstabilt.
Har sett hos bekanta att spacklad och målad treetex spricker i skarvarna efter årstidsförändringar. Kanske kan man göra det så det inte gör det, men det känns som ett material som inte är så formstabilt.
Antar att väggen var slät. Här är det tydligen lite berg och dalbana. Tror inte det går så bra då, såvida du inte har för avsikt att bara skruva i topparna. Då tror jag inte skarvarna här blir så snygga hellre efter ett tag, då de kanske fladdrat åt var sitt håll.stoif skrev:
Är du säker att det inte är huset som rör sig? Jag tycker tretex är formstabilt.stoif skrev:
Tack för råden. Jag kommer någon gång i denna vecka att köpa två renoveringsgipsskivor och försöka skruva dem upp på innertaket (inte så lätt när man är ensam ). Om det går bra köper jag fler, annars spacklar jag tretex'en. Sen kommer jag att berätta här hur det gick, så andra kanske kan dra nytta av det.
När jag satte renoveringsgips i taket slog jag ihop lite gamla brädor till en stödställning som jag lade ena änden av skivan på. Sen upp på stege och hålla med ena handen, skruvautomaten i andra. Det funkade utmärkt.