Mikael_L Mikael_L skrev:
Bara förvaringen kostade väl minst 5tusen, innan det kom några skruvar i ... :whistle: :dizzy:
Jag blev tvungen att kolla. 799 kr styck så det är nästan 10 000 för skåpen på bilden. :surprised:
 
  • Wow
  • Älska
Specialbrew och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Men om man sätter en prislapp på sin egen tid, och sen räknar ut vad det kostar att hålla på och leta efter saker, så blir det kanske en god investering till sist ändå. :cool:


799, var det raaco, eller cocrafts variant då?
 
  • Gilla
  • Älska
Specialbrew och 1 till
  • Laddar…
Korvgubbe Korvgubbe skrev:
När min far gick i pension fick han (bland annat) tio sortimentslådor och en uppmaning om att sortera all sin "bra att ha" skruv.

Själv är jag klok nog att inse att nyinförskaffningsvärdet av allt "bra att ha" jag har liggandes är såpass högt, att det faktum att jag, och enbart jag, kan hitta något i mitt odokumenterade, men förträffliga, system är en vital del av stöldskyddet.

"Spårskruv i mässing med kullrig skalle?" frågar du.
"Tredje kaffeburken från höger på näst översta hyllan till höger i sommarstugans verktygsbod", svarar jag.

Men en dag... Då ska jag också... Kanske...
Dimensionen då?! Du har väl inte olika dimensioner i samma kaffeburk? Ångest.
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Kanske till och med efter 1990
Jag tror han är född 2001 :thinking:;):crysmile:
 
MultiMan MultiMan skrev:
Mässingsskruv är inte magnetisk så där fungerar det inte så bra. Alla rostfria skruv är väl inte heller magnetiska? Likaså alla specialvarianter som IKEA använt i många av sina möbler (aluminium eller zink).
Då får man det ju automatiskt grovsorterat, perfekt!
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]
Undrar vem av mina väninnor det kan ha varit som skickade in den? För min farmor hade en massa sådana burkar. Jag har gamla BH-spännen och en bygel till en BH, gamla persiennsnören, den avklippta delen som var för lång, ett rullgardinssnöre, samtliga tågbiljetter sedan 1943 och en massa annat kul i en välsorterad men ändå sorterad låda.
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
  • Gilla
Specialbrew
  • Laddar…
Mikael_L
Oh shit, jag trodde 800 pix var för Raacos modell.
Det var inte så väldigt många år sedan då man fick en RAACO sådan för 400:- på clasohlson ...
 
  • Gilla
Specialbrew
  • Laddar…
Hej alla storsamlare.

Jag söker två försänkta spårskruvar 20x4 mm till gamla hus utan skruvgömmor. Ser ut enlig bild.

En försänkt spårskruv 20x4 mm ligger på en mörk yta vilket illustrerar det efterfrågade objektet i inlägget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag betalar givetvis för frakt och allt. Nämn ditt pris så kommer vi säkert överens.
 
Men det är väl en 3/4 tum 8 det där, mm var inte uppfunnen på den obehandlade tiden.

20x4 pfhhu

Protte
 
  • Gilla
andersda
  • Laddar…
Jaja en sån då
 
3/4 borde vara ganska precis 19mm lång. Hade tyvärr ingen sådan, men om det lirar med 22mm (7/8???) så kan jag posta två sådana i morgon om du PM:ar en adress.
Skjutmått som mäter en skruv till cirka 22 mm i längd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
andersda och 1 till
  • Laddar…
Pm skickat!
 
Räknas längden över skruvskallen? Trodde det var längden till under skallen.
 
Försänkt skruv mäts inklusive skallen, icke försänkt mäts under skallen.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.