Sophie skrev:
Håller helt med dig förutom att han inte ens använde linoljefärg utan vanlig vit färg från Beckers som också sponsrade programmet.

Dessutom tror jag att detta årets badrum fungerade för det fanns i alla fall rör som kom ut ur väggarna för vatten och avlopp. Likadant med köket i år där man faktiskt sett honom använda kranen.
Jaha.. ja jag såg bara sista avsnittet men trodde Gysinge sponsrade och då kanske han anv linoljefärg.
Ja, nog såg jag också att det var hål i väggen, för rör, men likt förbannat så kan ingen av de där dra rör så de drog nog aldrig fram rören till toaletten, badkaret osv och jag tror inte de är där så länge så de ens hinner sånt. Lika bra det för då är det ju lätt att slänga ut badrummet om man vill. Men såg du att han anv köket så funkade ju det då, men det lär ju även ha funkat innan han kom dit? Jag har också vatten i mitt kök men ingen annanstans.

Jag tycker att det är synd att han förstör ett så välbevarat hus. Om han ska förstöra kan han väl välja ett som redan är sönderrenoverat istället för ett som är orginal. Men det kunde vara värre, han rev ju inte ut vedspisen åtminstone.
 
Jag är verkligen den första att hålla med dig om hur synd det är att han förstörde huset. Jag har diskuterat det flitigt på bland annat Instagram under hela sommaren.

Det är just för att jag sett tidigare säsonger hur de fuskat med vatten och avlopp och även hört det från familj vars hus var med som jag brukar hålla koll nu om det finns rör och jag blev förvånad att de kopplade in vattnet i köket denna gången, inget säger ju dock att avloppet var inkopplat, det kan ju stått en spann i skåpet bara! 😏 vet inte alls att badrummet funkade såg bara att det åtminstone fanns rör.

Jag trodde också att det skulle bli linoljefärg när jag såg att Gysinge skulle vara med men de bidrog mest med inredning kändes det som. All färg var tyvärr Beckers.
 
Jag skulle gärna tala om för honom hur mycket jag hatar vad han gjorde med det fina huset men hittar ju ingen email till honom. Har mailat hans tidning, samt produktionsbolaget men de lär ju inte bry sig.

Han tror säkert att det han gör är bra. Han verkar så självgod.
 
Korvgubbe
oliva skrev:
Han tror säkert att det han gör är bra.
Det han gör, gör han också bra.
Men man ska inte luras att tro att det han gör är byggnadsvård eller ens renoveringar. Nej, det han gör är TV-underhållning och tittarsiffrorna får väl anses vara tillräckligt bevis på att han gör ett bra jobb.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
oliva skrev:
Jag skulle gärna tala om för honom hur mycket jag hatar vad han gjorde med det fina huset men hittar ju ingen email till honom. Har mailat hans tidning, samt produktionsbolaget men de lär ju inte bry sig.

Han tror säkert att det han gör är bra. Han verkar så självgod.
Jag låter bli att titta på såna program jag inte gillar. Ett tips för framtida sinnesro.
 
  • Gilla
roslagstorparen
  • Laddar…
I
Korvgubbe skrev:
Det han gör, gör han också bra.
Men man ska inte luras att tro att det han gör är byggnadsvård eller ens renoveringar. Nej, det han gör är TV-underhållning och tittarsiffrorna får väl anses vara tillräckligt bevis på att han gör ett bra jobb.
Man kan titta av olika anledningar. Men ibland krävs det nerver av stål, därför avstår jag.
 
Min son som är rörmokare byggde det mesta av badrummet i årets program. Det är vatten kopplat men det är bara kallvatten i kranarna. Mycket provisoriskt draget på utsidan av huset med trädgårdsslang som är upphängt med buntband. Absolut inget som kommer att synas i TV:n kan jag tänka mig... :D
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.