4 125 läst · 21 svar
4k läst
21 svar
Söker bänkslipmaskin...
Tackar för alla tips, med eller utan moms. Tyvärr inget som riktigt passar än. Maskinen kommer ges bort som present och 1000:- är smärtgräns för kostnaden, egentligen är det lite för mycket också. Förstår om det egentligen är för lite för att hitta en vettig maskin, men då är det bättre att mottagaren får byta in den maskin han får och sen lägga pengar mellan för en dyrare maskin, eller köpa något helt annat för de pengarna.
Ingen som har erfarenhet av Metabon? DS125...
Svarvstålen som eventuellt kommer slipas är för trä.
Ingen som har erfarenhet av Metabon? DS125...
Svarvstålen som eventuellt kommer slipas är för trä.
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Du kan få en ok våtslip för det priset..
Scheppach TIGer 2000 inte lika bra som en tormek men faktiskt helt ok.
Scheppach TIGer 2000 inte lika bra som en tormek men faktiskt helt ok.
Hur har det gått med letandet?
Min erfarenhet av Metabo är överlag bra, har en såg och en vinkelslip från dem. Dock har jag förstått att deras billigare segment ofta är tillverkade i Kina på ren legotillverkning. Vet inte vad det säger om kvalitén, men jag skulle hellre ta någon av deras Tyskland- eller Japantillverkade produkter. Kanske rena fördomar?
Min erfarenhet av Metabo är överlag bra, har en såg och en vinkelslip från dem. Dock har jag förstått att deras billigare segment ofta är tillverkade i Kina på ren legotillverkning. Vet inte vad det säger om kvalitén, men jag skulle hellre ta någon av deras Tyskland- eller Japantillverkade produkter. Kanske rena fördomar?
Ooops, sorry! Glömde uppdatera!
Chansade på Metabon, åkte till Bauhaus för att köpa, de hade ingen inne! Åkte och köpte en på Jula och tänkte att jaja, brorsan får väl byta den om han vill ha en annan maskin. Sagt och gjort! Maskin inköpt och inslagen. Åker hem till brorsan för fika och presentöverlämning. När han öppnar paketet och ser lite tveksam ut säger jag att han ju kan byta upp sig om han vill. Men, det visar sig att när farsan inför brorsans födelsedag smugit in i brorsans verkstad och konstaterat att det inte står någon bänkslipmaskin på någon bänk så har han missat att det står en på golvet. Brorsan har bara inte fått den på plats ännu.
Chansade på Metabon, åkte till Bauhaus för att köpa, de hade ingen inne! Åkte och köpte en på Jula och tänkte att jaja, brorsan får väl byta den om han vill ha en annan maskin. Sagt och gjort! Maskin inköpt och inslagen. Åker hem till brorsan för fika och presentöverlämning. När han öppnar paketet och ser lite tveksam ut säger jag att han ju kan byta upp sig om han vill. Men, det visar sig att när farsan inför brorsans födelsedag smugit in i brorsans verkstad och konstaterat att det inte står någon bänkslipmaskin på någon bänk så har han missat att det står en på golvet. Brorsan har bara inte fått den på plats ännu.
Sensmoralen är uppenbar; Att ge bort något i present till en med ett specialintresse utan att noga stämma av med personen är upplagt för att resultera i en björntjänst.T ToRy skrev:Ooops, sorry! Glömde uppdatera!
Liknande trådar
-
Söker kopplingsschema /servicemanual till gorenje DAH 690RF (köksfläkt
Kök -
Bygga bur till golfsimulator - söker kopplingar till järnrör
Socialt & Projekt -
Försöker smörja mina spindlar och har två frågor
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hej söker höj och sänk-vev till en kity plan och rikthyvel 635
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Söker färgad badrumsinredning
Badrum