Borde gå att minska bredden på diskbänksskåpet.

Keiller Keiller skrev:
Borde gå att minska bredden på diskbänksskåpet.
Diskhon tar tyvärr i.

A
K kedjehus1973 skrev:
Jag tolkade inte stolpe i taket, slänga eller byta ut den som seriöst, men ok... Det är i alla fall inte aktuellt. Den fungerar och har så gjort under lång tid utan problem, trots placering, så att köpa en ny för ett antal tusen gör jag inte.

Men om det enligt dig under inga möjligheter går att förbättra detta så tackar jag för det svaret. Då vet jag. Någon annan kanske har andra idéer, vilket var vad jag var ute efter.

En skiva som går över dörrlisten har jag också tänkt på. Nej det kommer inte att se bra ut men det gör det inte nu heller som sagt. Dessutom samlas damm bakom maskinen nu så det är också något att tänka in.
Okay jag erkänner, jag tänker mer på funktion och hållbarhet än estetik, smidesstolpe i taket är ju snyggt men den täcker ju inte sidan, däremot byte till en 45cm disk ger ju det mest optimala förutsättningarna till att få detta snyggt då kan du avsluta med ett jättelitet vinskåp för kokböcker längst ut. det blir minst arbetsinsats och dessutom lär du ändå rätt snart behöva byte den diskmaskinen, kostnaden skjuter du bara lite framåt.

• Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
Ligger verkligen diskhon dikt an mot insidan av diskbänksskåpet? Ser ju ut som att det finns åtminstone nån cm att gå på?

Keiller Keiller skrev:
Ligger verkligen diskhon dikt an mot insidan av diskbänksskåpet? Ser ju ut som att det finns åtminstone nån cm att gå på?
Ja upptill finns en list som ligger dikt an.

Keiller Keiller skrev:
Och om du flyttar skåpsidan till vänster och sätter den där listen är? Kan gå.

Annars finns det någorlunda billiga smala diskmaskiner.

Här är en: [länk]

Vet inget om märket men den håller nog lika länge som den du har och priset är överkomligt.
Svårt att förklara men jag ser inte att det funkar att flytta skåpet som det ser ut nu. Listen sitter fast i diskbänksskivan.

När diskmaskinen ska bytas ut i framtiden köper jag såklart en smalare så tack för tips, men jag byter inte ut något som fungerar. Det får nog bli en plåt eller skiva som sätts för helt enkelt.

A
Keiller Keiller skrev:
Och om du flyttar skåpsidan till vänster och sätter den där listen är? Kan gå.

Annars finns det någorlunda billiga smala diskmaskiner.

Här är en: [länk]

Vet inget om märket men den håller nog lika länge som den du har och priset är överkomligt.
Det är felgigantens egna märke.. brandat från PRC. jag har tittat på åtskilliga och konstaterar att korgarna på 45cm disken är bra.

Att tillverka en täckplåt var väl ett bra förslag.

• Gilla
Svante Svenson och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Okay jag erkänner, jag tänker mer på funktion och hållbarhet än estetik, smidesstolpe i taket är ju snyggt men den täcker ju inte sidan, däremot byte till en 45cm disk ger ju det mest optimala förutsättningarna till att få detta snyggt då kan du avsluta med ett jättelitet vinskåp för kokböcker längst ut. det blir minst arbetsinsats och dessutom lär du ändå rätt snart behöva byte den diskmaskinen, kostnaden skjuter du bara lite framåt.
Sån tur att allt funkar och att det inte är problemet just nu då! Ett smalt vin/bokskåp blir jättebra den dagen maskinen inte längre funkar och byts ut mot en smalare. Kommer ihåg den idén, tack.

M Masthugg skrev:
Att tillverka en täckplåt var väl ett bra förslag.
Japp, får bli en sådan tills vidare. Tack för idén @Totte_S

• Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Plåt som tidigare förslag, 3mm rostfritt bockas 90° som sticks in mellan diskbänk och maskin med lämpligt funktionell/snygg framkant, rundstång eller dylikt, som förstärkning. Eller vanlig stålplåt lackad vit. Ett förslag som kanske bygger lagom lite i tjocklek.

• Gilla
kedjehus1973
  • Laddar…
En tjockare massiv skiva som går upp minst i nivå med diskbänkens överkant kanske?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.