21 708 läst · 103 svar
22k läst
103 svar
Snyft mitt nyrenoverade hus is no more...
John J skrev:
andersmc skrev:
Jag måste tyvärr säga att jag håller Johan. Jag har jobbar tidigare med skade reglering, samt mot försäkringsbolag med många kunders rekvisitioner i min hand. Och LF har varit det försäkrings bolag som jag utan tvekan kan nämna som de bolag som oftast kontrollerade eller betraktat sina kunder som mer eller mindre skurkar. Dock ej sagt att det är dåligt att det gräver i sina fall och kontrollerar.
Men det hände ofta att de ringde och frågade / kontrollerade om kvitton stämde. och t.o.m frågade och tvivlade på att kunden skulle ha köpt saken pga sin ålder m.a.o saker som de tagit ur luften. Jag som kund hade blivit vansinnig om jag hade fått veta vad det tror om en.
Hur som lider jag med Tossegubbe och hans förstörda hus verkligen s*** ( har blivit varnad för svordomar)q(;^p tråkigt.
Tänk inte ens den tanken. Du gjorde det enda rätta, ut så fort som möjligt om branden tagit sig.Tossegubbe skrev:
Skickar härmed lite energi och positiva tankar till er! Vilken lättnad att ni undkom med "enbart" materiella skador/förluster, blir illa till mods varje gång jag läser om när folk kommer till skada (när grannhuset brann för snart 14 år sen var inte utgången lika lyckad... ).
Ta nu väl hand om dig och din familj och försök njuta av julen! Jag håller alla tummar jag har för att försäkringsbolaget sköter sina kort rätt och att ni slipper en plågsam process mot dem.
Som sagt - energi till er!
Mvh,
Nicklas
Ta nu väl hand om dig och din familj och försök njuta av julen! Jag håller alla tummar jag har för att försäkringsbolaget sköter sina kort rätt och att ni slipper en plågsam process mot dem.
Som sagt - energi till er!
Mvh,
Nicklas
Otroligt tragiskt, och jag önskar inte min värste ovän (som jag inte har någon) att gå igenom det där. Önskar er styrka och framgång med allt efterspel.
Denna händelse inträffade för några dagar sedan i mina hemtrakter. Det är tragiskt det ni råkat ut för, men lite tur i oturen har ni ändå haft om man ser till vad som alltså kan hända.
http://www.jnytt.se/nyhet/36982/kvarglomt-ljus-orsakade-dodsbranden-i-hok
Denna händelse inträffade för några dagar sedan i mina hemtrakter. Det är tragiskt det ni råkat ut för, men lite tur i oturen har ni ändå haft om man ser till vad som alltså kan hända.
http://www.jnytt.se/nyhet/36982/kvarglomt-ljus-orsakade-dodsbranden-i-hok
Jaha nu brinner det igen i ruinerna tydligen så jag har hyrt en större grävmaskin så jag kan frilägga krypgrunden där det tydligen pyr/brinner.
Tycker det är illa att man ska behöva göra det själv på egen bekostnad...
Tycker det är illa att man ska behöva göra det själv på egen bekostnad...
Administrator
· Skåne
· 7 854 inlägg
Såg inte din tråd förrän nu. Vilken mardröm och till julhelgen och allt! Jag lider verkligen med er.
Mina sympatier, att något sådant kan hända är verkligen mardrömmen.
Se det från den positiva sidan, det kunde varit mycket värre. Ingen kom till skada, det är det viktigaste, och du har en försäkring.
Nu kommer det att bli en fight med försäkringsbolaget, men i slutänden så kommer det att fixa sig. Du har förlorat en massa föremål med affektionsvärde, men minnena sitter kvar i huvudet och man kan skaffa nya saker som är viktiga. Blicka framåt, förbi problemen, så fixar det sig.
Jag skulle kunna snacka hur mycket skit som helst om Länsförsäkringar, men det är en annan diskussion, så jag nöjer mig med att hoppas att du inte har dem.
Se det från den positiva sidan, det kunde varit mycket värre. Ingen kom till skada, det är det viktigaste, och du har en försäkring.
Nu kommer det att bli en fight med försäkringsbolaget, men i slutänden så kommer det att fixa sig. Du har förlorat en massa föremål med affektionsvärde, men minnena sitter kvar i huvudet och man kan skaffa nya saker som är viktiga. Blicka framåt, förbi problemen, så fixar det sig.
Jag skulle kunna snacka hur mycket skit som helst om Länsförsäkringar, men det är en annan diskussion, så jag nöjer mig med att hoppas att du inte har dem.
Kan du komma över en halon-släckare så kan du antagligen släcka det bara genom att blåsa av den ner i krypgrunden. De är nästan magiska. Visst, man får inte använda dem egentligen (dåligt för ozonskiktet) om man inte har dispens (tex har flyget dispens, då den inte skymmer sikten), men nöd går före lag.
Tänk inte ens tanken att du skulle kunnat stanna inne och bekämpa elden. Inte ens en stor brandsläckare förslår nånting om det väl tagit sig rejält. Inte en chans.
Hoppas verkligen att allt löser sig smidigt för er med försäkringar och allt!
Hoppas verkligen att allt löser sig smidigt för er med försäkringar och allt!
Uppdatering.
På¨Tis ska jag träffa försäkringshandläggaren på platsen och diskutera lite. Hoppas det är en förstående snubbe :/
På¨Tis ska jag träffa försäkringshandläggaren på platsen och diskutera lite. Hoppas det är en förstående snubbe :/
Kan inte mer än ställa in mig i ledet och beklaga, som sagt innan tur att ingen blev skadad.
Börjar allvarligt fundera på att riva ut spånisoleringen efter att ha sett detta. Vi är mitt uppe i renoveringsjobbet så det blir kanske till att byta till annat när vi ändå är på gång.
Jag var på brandkurs i veckan och det var tur att du inte hade tuberna tillgänglliga. Utan rätt kläder och utrustning klarar man sig inte länge. Det är inte en slump att handbrandsläckarna som är riktade mot hushåll inte är större. Klarar man inte att släcka med 1 släckare ska man överlämna det till Brandkåren.
Hoppas det går bra med försäkringbolaget på tisdag!
Henrik
Börjar allvarligt fundera på att riva ut spånisoleringen efter att ha sett detta. Vi är mitt uppe i renoveringsjobbet så det blir kanske till att byta till annat när vi ändå är på gång.
Jag var på brandkurs i veckan och det var tur att du inte hade tuberna tillgänglliga. Utan rätt kläder och utrustning klarar man sig inte länge. Det är inte en slump att handbrandsläckarna som är riktade mot hushåll inte är större. Klarar man inte att släcka med 1 släckare ska man överlämna det till Brandkåren.
Hoppas det går bra med försäkringbolaget på tisdag!
Henrik