6 718 läst · 29 svar
7k läst
29 svar
Snow Thrower Snöslunga 5,5Hk - dålig utkastning
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 493 inlägg
Min Stiga, som jag tror hette Snow Master eller något liknande, hade också problem med att vid en viss väderlek, temperatur nära noll tror jag, satte igen utkastet. Helt hopplöst. Blev bara sämre med åren. Numera kör jag en Toro 1028 som hittills inte bangat för något.
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 305 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 305 inlägg
Besserwisher
· The Great North
· 972 inlägg
Jag har en snudd på likadan Stiga. Det var hemskt dålig kastlängd på den tills jag bytte remmen till utkastastandet. Tror det var denna filmen
Provande även att spraya silikonspray för att snön inte skulle fastna med klart positivt resultat.
Provande även att spraya silikonspray för att snön inte skulle fastna med klart positivt resultat.
Besserwisher
· The Great North
· 972 inlägg
Att trimma en sådan, blir att skruva fast en gummibit ( något som är bra och håller är stänkskydd för bilar ) på snurran som stannar ca 3 - 5 mm från trumman. Då kastar den ut bra och man ska då inte köra för fort om det tö.
Besserwisher
· The Great North
· 972 inlägg
Blir då att ha lite kraftigare bultar och framför allt brickor som är stooora så gummit sitter fast bra.. Glöm inte att ha muttrar ( locknuts ) och då gärna allt i rostfritt, och en fjäderbricka under skallen på bulten.Manganbangan skrev:
EDIT 2 st bultar på varje vinge och ca 3 -4 cm in.
Besserwisher
· The Great North
· 972 inlägg
Absolut, hur grova bultar tror du? 8mm?J jonaserik skrev:
Går bra och gå inte för lång in med gummit, förbi bulten, då kan den börja vicka och gå av så småningom.Det räcker nog med att gummit går in ca 5 -7 cm på vingen.Manganbangan skrev:
EDIT Här finns det lite att spåna i https://www.google.com/search?q=tri...iABDIICAEQABgWGB4yCggCEAAYDxgWGB4yCAgDEAAYFhg
Snön faller…
Trimningen var misslyckad, tror jag. Men orsaken kan vara spännrullen till drivningen. Tog bort gummibitarna och försökte lura ut hur remmen kunde spännas och tror det lyckades.
Nu är säsongens första snö slungad. Hurra!
Trimningen var misslyckad, tror jag. Men orsaken kan vara spännrullen till drivningen. Tog bort gummibitarna och försökte lura ut hur remmen kunde spännas och tror det lyckades.
Nu är säsongens första snö slungad. Hurra!
Besserwisher
· The Great North
· 972 inlägg
Härligt! Här kom det rejält med snö i natt med men då jag har singel på uppfarten måste skidorna monteras på snöslungan innan jag vågar köra med den😀K Kjell_G skrev:
Liknande trådar
-
Hur justera förgasare på Stiga Snow Patrol ST202 snöslunga?
Trädgårdsmaskiner -
Snow Thrower Snöslunga 5,5Hk - sprängskiss önskar
Trädgårdsmaskiner -
Snow Thrower brytpinne?
Trädgårdsmaskiner -
Motor problem snöslunga Stiga Snow Buster (Tecumseh)
Verktyg, Maskiner & Fordon -
AL-KO Snowline 700E vs Biltema ST11002 snöslunga
Trädgårdsmaskiner