R Riverground skrev:
Jag är i en liknande situation med samma ålder på hus/badrum med skillnaden att vi har badkar. Jag har funderingar på att byta ut badkaret mot en duschkabin av snyggare modell vilket borde minska risken för fuktskador.
Tänkte först att så länge det inte är delfiner i badkaret så borde en dusch medföra större risk för fuktskador än ett kar, sedan kom jag på att man kan ju duscha i ett kar också - långa ledningar uppe i hjärnkontoret dag...

Så om du är inne på en kabin med väggar runt om ökar i alla fall inte risken.

Patrik V. Patrik V. skrev:
Det första som ni ska göra, är att kasta ut den där toasitsen i trä

Kan inte bli värre än det.
Smaken är som baken - delad, särskilt när man sitter på toan :D
Sedan är detaljer som lösa delar i badrummet långt ifrån orginalfrågan i tråden, om nödvändigheten av en totalrenovering av badrummet bara för att vi vill byta dusch -vi är nöjda med barummet i övrigt och har inget behov av att byta vare sig kakel eller klinker "bara för att".
Vissa instanser, främst de som är i entreprenadbranschen, säger 15 år om livslängd, medan tex ICA försäkringar sätter 30 år på tätskiktet.
 
"Renoveringen" sniglar på...
Ny kommod beställd med lådor istället för nuvarande med mer öppen inredning bakom luckor, vilket kommer påverka nuvarande rördragning, då PEX-en sticker ut för mycket, måste kapa minst 2cm.

Frågan är om det är någon mening att göra något åt den gamla befintliga vägggenomföringen, eller om man skall låta det vara som det är (don't touch, it works) Rörinstallation under handfat, kopparrör med ventiler, vita kakelväggar, tecken på vattenläckage eller kalkavlagringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är långt ifrån snyggt, men kommer som sagt inte vara synlig i framtiden heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.