U Utsliten och utdömd skrev:
Inte alltid sant för en modern laminat
[bild]
Eller trettio år gamla laminat?
Närbild av en rostfri diskho med en kant där den möter en träliknande laminatyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Typisk sak som går bakåt i utvecklingen. Förstår inte hur man kan acceptera en kant runt diskhon..
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Inte alltid sant för en modern laminat
Den klassas väl som flushmonterat? Profilfräst från ovan och hon ligger limmad i spåret?
 
U
arneri68 arneri68 skrev:
Den klassas väl som flushmonterat? Profilfräst från ovan och hon ligger limmad i spåret?
Ja flush är den ju nästintill. Men den är limmad underifrån inte ovanifrån, både min senaste bild och den ikea Kilsviken jag la upp bild på tidigare är underlimmade i laminaten.
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Ja flush är den ju nästintill. Men den är limmad underifrån inte ovanifrån, både min senaste bild och den ikea Kilsviken jag la upp bild på tidigare är underlimmade i laminaten.
Hon nedan är underlimmad.
Undermonterad diskho med en modern kran bredvid en tvålpump och blommor i bakgrunden. Prisskylt för EKBACKEN måttbeställd bänkskiva 1 595 kr/met.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
U
arneri68 arneri68 skrev:
Hon nedan är underlimmad.
[bild]
Ja i en kompositskiva (eller sten)

Båda bilderna jag lagt upp är underlimmad i laminaten. Har du en laminatbänkskiva fräser man helt upp så det är bara laminaten kvar.

Vackert att du klipper bort texten där ikea själva skriver att underlimmad kan se olika ut beroende på skivans material…!
IKEA:s webbplats visar priset på en måttbeställd bänkskiva från EKBACKEN till 1 595 kr/meter. Texten beskriver underlimmade diskhoar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.