35 162 läst · 95 svar
35k läst
95 svar
Snickare som förstört andras bygge
Entreprenörer som utför ett arbete och orsakar skador (dvs skadegörelse på egendom) har inte rätt att åtgärda detta. En näringsidkare har enbart rätt att avhjälpa fel på eget arbete denne själv utfört inom avtalad tjänst.V VillaAnna skrev:
Förutsatt att entreprenören inte vill betala skadestånd, så stäm denne om du kan bevisa din sak.
Uppdatering!
Vi har haft både chef och arbetsledare (förman för bygg) hemma hos oss för att kolla skadorna.
Chefen kunde i princip inte tro sina ögon över vad som har hänt.
Det är tydligen inte likt killarna att vara så slarviga eller rent av "korkade".
Det är killar som liksom varit hemma hos MIN chef och byggt diverse.
I vilket fall som helst.. De kommer att betala för nya glas och de kommer lägga nytt trädäck.
Med samma virke, verkar det som, som vi har haft från början. Jag har gett dem alla uppgifter angående virket osv.
Så, som det ser ut nu så verkar allt lösa sig.
Vi har haft både chef och arbetsledare (förman för bygg) hemma hos oss för att kolla skadorna.
Chefen kunde i princip inte tro sina ögon över vad som har hänt.
Det är tydligen inte likt killarna att vara så slarviga eller rent av "korkade".
Det är killar som liksom varit hemma hos MIN chef och byggt diverse.
I vilket fall som helst.. De kommer att betala för nya glas och de kommer lägga nytt trädäck.
Med samma virke, verkar det som, som vi har haft från början. Jag har gett dem alla uppgifter angående virket osv.
Så, som det ser ut nu så verkar allt lösa sig.
Ja om man vill gå till tingsrätt och dra detta i ett par år så kanske det kan vara bra med en "rekommendation" från ARN...BirgitS skrev:
Medlem
· Östergötland
· 91 inlägg
Skönt att det verkar lösa sig!
Ganska nyttig tråd kring sånna här problem, hoppas att jag aldrig behöver hamna i någon liknande situation!
Ganska nyttig tråd kring sånna här problem, hoppas att jag aldrig behöver hamna i någon liknande situation!
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Är markägare skyldig att städa upp andras skräp som tält, plast, bilbatterier, m.m.? (MÖD)
Juridik -
Gör snickaren rätt?
Badrum -
Bättre köpa andras el och tjäna pengar på det?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Snickare har lagt gipsbruk som avjämning inför golvläggning
Golv -
Har min snickare förstört tätskiktet?
Badrum