D
V VillaAnna skrev:
Entreprenören har rätt att själv åtgärda skadorna!
Entreprenörer som utför ett arbete och orsakar skador (dvs skadegörelse på egendom) har inte rätt att åtgärda detta. En näringsidkare har enbart rätt att avhjälpa fel på eget arbete denne själv utfört inom avtalad tjänst.

Förutsatt att entreprenören inte vill betala skadestånd, så stäm denne om du kan bevisa din sak.

• Gilla
tio_Pepe
  • Laddar…
Uppdatering!

Vi har haft både chef och arbetsledare (förman för bygg) hemma hos oss för att kolla skadorna.
Chefen kunde i princip inte tro sina ögon över vad som har hänt.

Det är tydligen inte likt killarna att vara så slarviga eller rent av "korkade".
Det är killar som liksom varit hemma hos MIN chef och byggt diverse.

I vilket fall som helst.. De kommer att betala för nya glas och de kommer lägga nytt trädäck.
Med samma virke, verkar det som, som vi har haft från början. Jag har gett dem alla uppgifter angående virket osv.

Så, som det ser ut nu så verkar allt lösa sig.

• Gilla
HeltNyHusägare och 8 till
  • Laddar…
Samma virke, eller samma sort? Skönt att det verkar lösa sig iaf!

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
L Lidd skrev:
Samma virke, eller samma sort? Skönt att det verkar lösa sig iaf!
Samma sort, från samma tillverkare

BirgitS BirgitS skrev:
Nja, det är ju många företag som faktiskt rättar sig efter vad ARN kommer fram till eftersom det ger badwill att hamna på svarta listan med företag som missköter sig. Dessutom är ARN:s utslag mycket bra att ha om man beslutar sig för att vända sig till tingsrätten.
Ja om man vill gå till tingsrätt och dra detta i ett par år så kanske det kan vara bra med en "rekommendation" från ARN...

Skönt att det verkar lösa sig!
Ganska nyttig tråd kring sånna här problem, hoppas att jag aldrig behöver hamna i någon liknande situation!

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.