Bygg för hälsan skrev:
Borde finnas en marknad för tjejverktyg.
Men tjejverktyg finns, här är t.ex. en tjejskruvmejsel ;)

01w4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men visst har du rätt. Dock är det ofta så att det finns bättre verktyg som ger mycket mer kraft, men de är också mycket dyrare och hittas bara i proffsbutikerna.

Mer mätinstrument, men en bra multimeter är alltid bra att ha oavsett om man håller på i hemmet, med bilen eller med elektronik.

Kan bara hålla med de flesta av er om verktygen... men...
Vissa verktyg kan i nödfall ersättas av andra, visa kan aldrig ersättas. Tänk behovet att slå i en spik, det kan i nödfall göras med en sten i rätt form. Ett hål i en hård betongvägg är raka motsatsen, därav mitt köp av en DeWalt borrhammare - kan man bli kär i ett verktyg så är det detta :p
Mollypluggtångens arbete är iofs något som kan utföras på lite olika sätt men som jag ändå gillar skarpt.

• Gilla
hus520 och 2 till
  • Laddar…
Svetstång. Där finns kraft. Och man behöver inte hålla greppet hela tiden.

• Gilla
tuktuk
  • Laddar…
[video=youtube;0mNptklwylc]https://www.youtube.com/watch?v=0mNptklwylc[/video]

Wicked

Verkar vara lite plastig.

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Precisionen verkar heller inte vara på topp med tanke på "svikten" i diverse saker.....

Kan ju vara nå för exempelvis fönstermontörer.

Man ser till exempel när han klickar fast hävarmen på pelaren till pelarborren, hur hela pelaren svajar. Man kan nog bara borra mycket små hål i mycket mjuka material.

Sen det där med att ha en lampa som går på samma batteri som de andra verktygen. Hur tänker man där? Ska man först lysa och memorera hur allt ser ut, för att sen bygga om till verktyg och köra ur minnet.

Förresten, den där inre tyglådan var helt knökfull. Men var det bara ett enda batteri till alla verktygen? Inte såg jag någon laddare heller.

Kofoten Tove av största modell.

Jag köpte en på Järnia i Bjurholm då jag var i Sverige för några år sedan och den var värd varje öre av priset. Den blev mycket lättare att riva och demontera kontrollerat utan att förstöra allt.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Självnivellerande linjelaser. Borde jag köpt långt tidigre än vad jag gjorde.

Y
Detta kanske ses som maskiner och inte som verktyg men är väldigt tacksam till lilla lätta batterihandsågen som jag såger nästan allt med såväl trädgård
375988ad7d705df1e2be08ae1ba4b120.jpg
och lilla mutterdragaren gjorde det eviga gräsklipparlagandet till en "fröjd". dock renoverat bil och byggnader osv med den oxå.
Milwaukee-Tools-M18-CIW12-0.jpg

Redigerat:
Det bästa och mest använda i min Arsenal är en gammal nibbler. Gammal, men jävlar va den nibblar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.