B byggenbil skrev:
Kolla bifogad bild, det fungerar fortfarande hur bra som helst (har man en Google mini kan man även stå på utsidan och ropa upp porten om man inte bor tätt så grannarna hör koden)
Jag har ett liknande problem. Hur kopplade du ihop telefonkabeln med meross smart garageöppnare

Väcker liv i en gammal tråd och hoppas någon vänlig kan försöka förstå och besvara 🙏🏽

Har en ”Kina-pryl” som fungerat 5 år klanderfritt på en Crawford Magic 600 portöppnare. Men nu bytt hus och här sitter en Ultra S.

Köpt telekontakt och kopplat enligt instruktioner (se bifogade bilder) men det enda som händer är att det klickar i portmotorn men ingen öppning sker. Vad gör jag för fel?

Min Kina-pryl heter inte samma som Meross men är otroligt lik (nästan identiskt) som en Meross. Fungerat mycket bra med Google och Tuya app

Varför funkar det bara inte nu? 😩

• Förpackning för smart garageöppnare ses i handen, med text "Smart Garage" och bilder av garage och smartphoneapp på framsidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av kablar anslutna till orange kopplingsklämmor vid installationen av en portöppnare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får testa att manuellt (utan fjärrstyrningsenheten är ansluten) sluta/öppna signalkablarna och tillse att porten öppnar och stänger.
Kanske behöver portelektroniken bara en kort slutning eller så kräver den en slutning under hela öppningssekvensen. Testen får sedan ligga till grund för hur fjärrstyrningsenheten programmeras.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.