J Jarlsgård skrev:
Glömde bifoga bild på vår toa
[bild]

@AskeHolst mycket stilig gästtoalett får jag säga!
Hej! Vi ska bygga liknande liten gästtoalett nu:) tror tar 1,3*1m:) Hur djupt är ert handfat på bilden? Så vet jag vad som passar:) Tack!
 
A Annicasignebrage skrev:
Hej! Vi ska bygga liknande liten gästtoalett nu:) tror tar 1,3*1m:) Hur djupt är ert handfat på bilden? Så vet jag vad som passar:) Tack!
Då har den nästan exakt samma mått som vår, vår mätte 0.93*1.3 innan jag kaklade :)

Handfatet är 32 cm djupt :)
 
  • Gilla
Annicasignebrage
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Då har den nästan exakt samma mått som vår, vår mätte 0.93*1.3 innan jag kaklade :)

Handfatet är 32 cm djupt :)
TACK!
 
  • Gilla
Jarlsgård
  • Laddar…
Det var bättre för med spolcisterner i taket och en varmvattenkran och en kallvattenkran.
Det hade vi i vår toalett på söder när jag växte upp.
Ca -74 byttes det till en vanlig toalett och ett vanligt handfat, gissa om det blev trångt......
Så ni med trånga toaletter, bygg med gammal standard.
Ahhhhhhh, detta vattenfallsliknande oljud när vattnet spolar ner från 2 meters höjd, för att inte glömma det hårda mekaniska ljudet som gjordes när man drog i snöret :)
 
  • Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Så här blev vår lilla toa.
133 x 87
Inga problem med storleken tycker jag.
Det är en synvilla att listerna inte ligger helt mot :rolleyes:
Liten toalett med marmormönstrad vägg, toalettstol och handfat, samt guldfärgad taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad liten toalett med vägghängd toalett och handfat i rum med marmorerade väggar och mörkblått draperi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
kulle
Det där blev ju en riktig "tron"
 
@HusMedHistoria Hej. Blev det någon toalett med de måtten och dörr på långsidan? Vi har tänkt oss exakt samma lösning och undrar om ni är nöjda?
 
Kan ju uppdatera och säga att vi i samband med renovering av nedervåningen även byggde om gästwcn, så nu mäter den 72*180 cm med dörr på långsidan.

Känns större och trevligare än innan, trots att den i praktiken inte är större (kanske pytteliten möjligen)

Så nog behöver inte en gästwc vara så stor
 
J Jarlsgård skrev:
Kan ju uppdatera och säga att vi i samband med renovering av nedervåningen även byggde om gästwcn, så nu mäter den 72*180 cm med dörr på långsidan.

Känns större och trevligare än innan, trots att den i praktiken inte är större (kanske pytteliten möjligen)

Så nog behöver inte en gästwc vara så stor
Tack, det låter bra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.