Hej, jag är inte beredd att skiljas från formarna ännu! :) De är köpta på www.historystones.com.

Mvh

/Christer

Ok Christer men om jag förstår rätt så räcker det om jag köper bara en form. Sen är det gjuta betongen i i formen ellerhur. Är det nåt mer jag behöver köpa till om man vill ha exakt som din? Typ stolpen?

Lelle

Lelle, Ska du göra en likadan som min så behöver du 6 olika gjutformar. Du kan ju ha bara en av varje men det blir jobbigt och tar tid om du bara har en form för pinnarna i staketet.

Mvh /Christer

Hej Christer. Har du några nya bilder på dina fina balustrar?

Mvh Lelle

Hej igen o tack! Jag håller på med en ny entré med större pelare och tänker lägga upp några bilder på alltihop då det är klart. Förmodligen senare i höst.

Mvh
Christer

Ok ser framemot bilderna. Kanske jag kan anlita dem som utför jobbet hos dig :)

Är rädd för att "de" är rätt dyra att anlita! ;) Jag kommer med fler bilder senare.

Tack för tipset Christer.

Håller på att byta ut vårt trästaket till mer hållbara betongpelare.

20141206_125712[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är det bara en sektion kvar sen blir det spackling, fogning och målning när värmen kommer. 20150306_063623.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Snyggt!

Men hur ska du göra när det är dags att byta ut trallen? Eller balustrarna står löst ovanpå så att det "bara" är att flytta på dem?

Tack.

I varje gjuten bauster finns ett armeringsjärn så jag har bara gjort hål i den undre regeln (också den i betong) så att balustrarna står på plats utan lim mm. Svårt att se kanske men den regeln "hänger i luften" ovanför trallen. Bytte för övrigt trallen för 2 år sedan utan att behöva ta bort det gamla "staketet" som fanns då.

//Anders

LångeJan skrev:
Nu är det bara en sektion kvar sen blir det spackling, fogning och målning när värmen kommer.[bild]
Hej Jan. Först vill jag säga att det är supersnyggt med dina baluster. Sen vill jag fråga dig en massa :)
Kan man få nr till dem som har utfört jobbet? Om man bor i Stockholm förstås.

Med vänlig hälsning, Lelle

Tack Lelle.

Har faktiskt gjort det själv. Gjutit i garaget under vintern, 2 st i taget. Inte så svårt men lite tidsödande då det ofta blir lite "lufthål" i betongen som behöver spacklas. Blev totalt 18 st för en kostnad av ca 200-220 kr/st (då har jag också räknat in kostnader för formarna/betong/armeringsjärn/färg).

Mvh
"Jan"

LångeJan skrev:
Tack Lelle.

Har faktiskt gjort det själv. Gjutit i garaget under vintern, 2 st i taget. Inte så svårt men lite tidsödande då det ofta blir lite "lufthål" i betongen som behöver spacklas. Blev totalt 18 st för en kostnad av ca 200-220 kr/st (då har jag också räknat in kostnader för formarna/betong/armeringsjärn/färg).

Mvh
"Jan"
Ok. Finns det nån möjlighet att få din hjälp? Kan jag ringa dig? Eller mail?

Lelle

LångeJan skrev:
Tack Lelle.

Mvh
"Jan"
Jag skulle verkligen bli tacksam om jag kanske kan får din hjälp ex du kan gjuta för mig ( mot betalning) eller hyra formarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.