Intressant!

Mats-S Mats-S skrev:
Hur kan man få bygglov till det här eländet, när samtidigt andra nekas bygglov för att huset inte smälter in i miljön...
... stackars grannar som ska se eländet varje dag ... :sweat:
Eftersom det inte blev någon tillbyggnad finbs inget bygglov. Ideen är fräck och jag saknar sådan här fantasi då och då.

• Gilla
Fartland och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker det är fantastiskt på alla sätt och vis. Det är som en naivistisk målning. Se bara hur taken är gjorda - man skall framifrån tro att fasaden är tvådimensionell med felaktigt målat djup. Sedan att man lekt med mindre fönster i tornet för att få en känsla av höjd.

• Gilla
PontusWi och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Oj, det var postmodernt så det skriker om det.

• Gilla
Microkatten
  • Laddar…
"ritade ett tredje slott som skulle smälta in fint på gatan."

Haha ... Jo tjena. Det finaste inom de allra finaste arkitektkretsar är att se hur mycket man kan komma undan med att jävlas med folk genom att bygga så fult som möjligt.

Det är ofta sadistiskt upplagt. För de förjävliga husen är ofta fina på insidan och det är grannarna som lider. En blottare behöver inte se sig själv liksom.

Den här tillbyggnaden va inte tillräckligt subtilt ful för att ha en chans få bygglov.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
D
VÅGA!
säga nej till droger…

• Gilla
  • Haha
-MH- och 4 till
  • Laddar…
Tokerier.

T
Jag gillar när man tänker nytt och annorlunda, men det måste ändå göras i samklang med övriga huset och det gör detta tyvärr inte. Känns som ett pappkartonghus, gillar det inte. Tur det aldrig förverkligades.

Suck, min lista över tänkbara arkitekter för mitt drömhus blir bara kortare och kortare...:cry:

Jag tycker det är en enorm dissonans mellan husets framsida och baksida.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.