5 132 läst · 26 svar
5k läst
26 svar
Slirbromsproblem höjdjusteringhandtag Arboga pelarborr B2512
Grattis till "ny" borrmaskin. Kan du inte sätta gångjärn på orginallocket? Jag vet det är ganska tungt men där finns gott om gods att gänga i. Kombinera med gasfjädrar så blir det användarvänligt.
För övrigt försökte jag utse mitt eget svar på sidan 1 till "bästa svar" men det verkade inte möjligt att rösta på sig själv. Så keep em´coming
För övrigt försökte jag utse mitt eget svar på sidan 1 till "bästa svar" men det verkade inte möjligt att rösta på sig själv. Så keep em´coming
Jag tror att genomskinligt material är bättre än galler, vill ju inte ha in damm o smuts.mattiasp skrev:
Det bästa vore ju om det fanns en färdig, genomskinlig plastburk på IKEA för 15 spänn, som passar. Det får komma senare. Nu koncentrarar jag mig på att rengöra och smörja upp maskinen och att se till att den fungrar väl.
Skall det bli ett problem så förutsätter det nog att man använder verktygen och bearbetar främst furu. Om man mest har en furuplanka eller två liggandes för syns skull så är det nog inget större bekymmer.Daniel_N skrev:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Är det inte Akrylplast du tänker på? Den tål ej så mycket mekanisk påverkan. Polykarbonat däremot är otroligt segt. Själv har jag använt det i många utsatta konstruktioner där det inte blivit sprött över tid. Gnuggar man en trasa med Aceton direkt på det blir det matt dock.
Nej, akryl är tåligare mot lösningsmedel (åtminstone terpentin) än polykarbonat. Men det stämmer att akryl inte tåler slag särskilt bra.Björn Melander skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Lätt renovering - Arboga E100
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Demontering av borrspindel Arboga E100
Hej! Jag söker en pelare för golvmontage till min Arboga Typ EF102S.
Tips inför transport av Arboga pelarborr (E100)
Söker info om Arboga B1004
Verktyg, Maskiner & Fordon