Uppar denna, dags på söndag!

Hur ser det nu ut med deltagandet på det här (förhoppningsvis) trevliga arrangemanget? Jag har lyckats få alla faktorer att passa ihop och avser därmed dyka upp. Skärpte precis några stämjärn så jag har något att jobba med. Nu återstår bara att dimensionera några ämnen också sen är allt klart.

Jag tittar också gärna förbi om det finns plats. Jag har nyligen flyttar ner till Lund och mina verktyg är fortfarande i magasin, så det blir nog ett kort besök.

• Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Än så länge ser det bra ut så om det inte skiter sig under natten på något konstigt sätt så dyker jag upp imorgon. Jag har just varit ute och prototypat lite på en låda till sågar och stämjärn så det finns något att skava vidare på imorgon.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Snickarnils81 Snickarnils81 skrev:
Jag har nyligen flyttar ner till Lund och mina verktyg är fortfarande i magasin, så det blir nog ett kort besök.
Då får jag önska välkommen både till forumet och kommunen. Några små verktyg borde vi nog kunna skaka fram åt dig. :)

heos
Tyvärr fick jag avvika tidigt pga dubbelbokning men det var trevligt att få träffa er på riktigt :)
Sen tack till Daniel_N för fin service då jag fick halva skuffen fylld med grovkapade mdf-skivor.

• Stapel av grovkapade MDF-skivor i olika längder lutade mot en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hedens och 2 till
  • Laddar…
@Daniel_N Imponerande att grovkapa en kubik mdf med handverktyg:)

Efter att ikebesöket som va planerat till 30 min istället tog tre timmar varav två i byrenten o återköp så hade jag tyvärr ingen tid över att komma förbi o säga hej idag.

heos
Ola C Ola C skrev:
@Daniel_N Imponerande att grovkapa en kubik mdf med handverktyg:)
Jag blev själv väldigt imponerad :D

Väldigt trevlig dag, tack allihopa!

• Gilla
Snickarnils81 och 1 till
  • Laddar…
Jag hade också mycket trevligt idag. Stort tack till @Daniel_N som öppnar sitt snickeri för oss allihop. Och som vanligt kul att träffa alla på riktigt.

Tack till alla och speciellt tack till @Daniel_N för en väldigt trevlig söndag!
Riktigt kul med både nya och gamla bekantskaper och dessutom ett par aha-upplevelser med hyveln.

• Gilla
heos
  • Laddar…
Synd att jag kollar här för sällan @Daniel_N Jag försöker ju mig delvis på att tillvekar handhyvlar men det kanske hade blitt för nördigt om jag kom...

Du får ta och meddela mig nästa gång. Har funderat på att ha liknande tillfällen här i gammelsnickeriet, om inte annat så kan det tänkas vara en inspirerande och skrämmande miljö ;)

Ska meddela dig nästa gång, du behöver absolut inte bekymra dig om att du är för nördig i förhållande till resten:) Finns ett par fina egentillverkade trähyvlar på plats som du missade, men det kommer fler tillfällen. Få på taket så kommer vi hem till dig!

• Gilla
remdrivet
  • Laddar…
Jag får skaffa mig en hyvel så jag kan komma nästa gång =)

Får meddela att jag faktiskt använt ett av mina stämjärn sedan förra sliparedagen ;)

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Ska meddela dig nästa gång, du behöver absolut inte bekymra dig om att du är för nördig i förhållande till resten:) Finns ett par fina egentillverkade trähyvlar på plats som du missade, men det kommer fler tillfällen. Få på taket så kommer vi hem till dig!
Hade varit kul med en rundtur i ditt snickeri @remdrivet .

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.