39 230 läst · 24 svar
39k läst
24 svar
slipa en inomhustrappa
Henrik500 - har nyligen målat min trapp med vanlig lackfärg, är inte alls så hal. vill man kan man ju sätta en list eller dylikt på steget så får man ännu mer fäste.
Hade jag haft ett 70-talshus hade jag även då målat trappan, hade sett lite malplaserat med en furutrapp om man har "70-tals stil" i övrigt.
Lycka till!
Hade jag haft ett 70-talshus hade jag även då målat trappan, hade sett lite malplaserat med en furutrapp om man har "70-tals stil" i övrigt.
Lycka till!
Måla trappan vit med snickerifärg och klä sedan trappstegen med laminatgolv, givetvis inte något snorhalt skitgolv, det finns kanon alternativ som Pergo natural touch, eller Alloc mf.
Jag har sattit Alloc Orginal 3-stav Oljad ek, mycket snyggt och inte halt. Kostnaden för det hela var ca 1500:- för golvet och två tuber sättlim 140:-
Har en standard L trappa med 13 steg.
Jag är mycket nöjd !
Jag har sattit Alloc Orginal 3-stav Oljad ek, mycket snyggt och inte halt. Kostnaden för det hela var ca 1500:- för golvet och två tuber sättlim 140:-
Har en standard L trappa med 13 steg.
Jag är mycket nöjd !
Hej!
Är nu inne på att lasera stegen mörka (med lack på förstås) och måla resten av snickerierna vita. Jag tror att det kan bli snyggt. men är ändå orolig att det i verkligheten kommer se taffligt ut. ÄR det någon som provat denna variant, bilder vore förstås underbart. Om jag släpper den idén blir nog trappen helvit.
/Henrik
Är nu inne på att lasera stegen mörka (med lack på förstås) och måla resten av snickerierna vita. Jag tror att det kan bli snyggt. men är ändå orolig att det i verkligheten kommer se taffligt ut. ÄR det någon som provat denna variant, bilder vore förstås underbart. Om jag släpper den idén blir nog trappen helvit.
/Henrik
har samma tanke som du, har sett det på bild och det är verkligen skitsnyggt...
Varför skulle det se taffligt ut? Det är klart att om du slaffsar över trappan på nga minuter kan jag förstå om det ser taffligt ut. Men ta tid på dig och maskera noga både när du målar och laserar så kommer det bli superfint! Skulle själv kunna tänka mig detta fast det skiter sig då golvet uppe är vitoljat...henrik500 skrev:Hej!
/Henrik
Henrik500 - med taffligt, menar du då att det kanske ser "ofärdigt" ut om du laserar?att det kanske lyser igenom? har aldrig laserat något men kan man inte lägga fler lager, eller vill du ha så det lyser igenom mycket eller rätt täckande? kan tänka mig att mörka laserade steg å resten vitt kan va snyggt men har aldrig sett någon gjord så. har själv målat stegen mörka och resten vitt i "min" trappa, är helnöjd med det.
Lycka till!
Lycka till!
Besserwisher
· The Great North
· 971 inlägg
Skrapar för närvarande min målade källartrapp. Började med billigare skrapa (Anza) och varmluftspistol. Nu köpte jag en Bahco färgskrap och h-vete vad snabbt det går. Har nog kortat arbetstiden med 75%
Produkter som diskuteras i tråden