12 329 läst · 22 svar
12k läst
22 svar
Släta betongväggar i källare?
Ber om ursäkt för de ostädade rummet. Men jag är helnöjd. Har gjort hälften av källaren med detta.
Resterande blir kakel i tvättstuga och pannrum.
Resterande blir kakel i tvättstuga och pannrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vad snyggt det blev! Lag du på laga vägg på hela väggen och sen jämna till med svamp eller gör man lite i taget ? Mvh
Hej!
Jag hade en bekant som gjorde detta åt mig, han gjorde hela källaren på ca 2 arbetsdagar. och han la allt i ett svep och sen körde han med en rivbräda över ytan. Är fortfarande supernöjd, sen målade jag väggarna med silikat färg. Golvet vart belagt med platonmatta och golvspånskivor och sen ett laminatgolv och ventilerade lister.
Jag hade en bekant som gjorde detta åt mig, han gjorde hela källaren på ca 2 arbetsdagar. och han la allt i ett svep och sen körde han med en rivbräda över ytan. Är fortfarande supernöjd, sen målade jag väggarna med silikat färg. Golvet vart belagt med platonmatta och golvspånskivor och sen ett laminatgolv och ventilerade lister.
Se om man får liv i tråden här igenL luciiifer skrev:Hej!
Men jag undrar om du körde med diamant slipmaskin eller sandpapper? Ska själv börja slipa bort limrester från en gammal nålfiltsmatta + tapetrester från väggarna.
Mvh Daniel
Liknande trådar
-
Bastu i källare med betongväggar
Bastu -
Betongväggar samt golv i källare
Grund & Markarbeten -
Ska betongväggar i källare putsas, eller kan man ha gips?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygga bastu i källare med betongväggar och golv
Bastu -
Ljudisolera rum / biorum i källare, lättbetongväggar, betongtak.
Byggmaterial & Byggteknik