12 634 läst · 30 svar
13k läst
30 svar
Slänga fulla ölburkar?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 496 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 496 inlägg
Vid traskning så beställer du in en flaska men lämnar den orörd och lämnar stället.
Men det säga vara mycket ovanligt och mest blivit liknande "vandringssägen" enligt de som jobbar i baren.
Hur som helst är det ju heltokigt och visar mest hur "korkad" man kan bli.
Nä jag säger som Albert Engström, citat; "Nykterist kan jag bli, men brännvin å öl överger ja aldri!"
Men det säga vara mycket ovanligt och mest blivit liknande "vandringssägen" enligt de som jobbar i baren.
Hur som helst är det ju heltokigt och visar mest hur "korkad" man kan bli.
Nä jag säger som Albert Engström, citat; "Nykterist kan jag bli, men brännvin å öl överger ja aldri!"
Töm burkarna och ta med dem till Tyskland och panta dem och köp nya öl för pengarna samtidigt som du intygar på heder och samvete att du inte kommer att panta de nyinköpta burkarna
Blir i princip gratis öl på det viset då panten är 25 eller möjligtvis 20 cent per burk.
Blir i princip gratis öl på det viset då panten är 25 eller möjligtvis 20 cent per burk.
Oops, visste inte att panten var så hög i Tyskland. 25 cent är ju klart högre än Sverige och jag förstår att systemet kritiserats där.
Man kan ju köpa ett flak öl för under 20eur så det kanske är läge att spara på burkarna i framtiden.
Man kan ju köpa ett flak öl för under 20eur så det kanske är läge att spara på burkarna i framtiden.
Många fina förslag på vad jag ska hitta på med dom. Ifall någon är sugen så finns dom för avhämtning i Staffanstorp, släng mig ett pm i så fall. På söndag åker 72 burkar Tuborg guld i vasken och burkarna till återvinningen.
Ja ölen blir ju mer eller mindre gratis om man köper de billigare sorterna.Nimajneb skrev:
20 euro förresten?
Du menar för 3 flak nu eller?
Tyvärr gäller inte systemet flasköl som jag hellre köper
Ölen hhåller 1 år. Det står det på flaken man köper i Tyskland...
Spara till vintern och släng ut på lite tunn is någonstans. Vänta och se om någon våghals vågar sig ut för att hämta dem.
Eller koka ihop lite hemkört på ölen, borde bli en dunk ungefär.
Eller koka ihop lite hemkört på ölen, borde bli en dunk ungefär.
Redigerat: