Den kom igång precis. :(

gadu^ skrev:
Har inte provat detta, men en snabb googling gav följande resultat
[länk]
Den fungerar inte under Win7. :surprised:

Den fungerar inte under Win7.
Sök vidare, det finns säkert fler liknande program.

Efter du tryckt Fn + F8 vad händer om du trycker en respektive två gånger ? Då funktionen verkar sitta på olika tangenter undrar jag vilken exakt modell av all in one du har för att lättare hjälpa dig ?

Titta annars i manualen under "funktionstangenter" där du kan se vad de olika kombinationerna
av FN + F-tangenterna gör.

På bilden av tangentbordet så ser man F-tangenternas funktion i gult, då bilden är lågupplöst är det svårt att se, men eventuellt F3 eller F4 kanske har funktionen att stänga av skärmen. Om den funktionen finns så stänger den bara av skärmen, men datorn i övrigt funkar som vanligt, nätverk, prg osv...

Sätta en strömbrytare till skärmens strömsladd?

Dr Fozz skrev:
Sätta en strömbrytare till skärmens strömsladd?
Kan bli svårt... ;)

BigGitt skrev:
Dra ut strömkabel till en AllInOne?
Det ÄR EN KABEL BARA!

Kommer inte ihåg om jag skrev om detta. Men har kontaktat Svenska ASUS helpdesk. De kunde inte hjälpa mig. Killen lovade kolla och återkomma. Och tydligen är jag inte den första som har detta problem med skärmen.

Här kommer fotot i bättre upplösning.

[img=http://forumbilder.se/thumbs/a18201240553P020f.jpg]

Redigerat:
Det är precis sådant här elände som fick mig att byta till Mac, inga fler evighetslånga felsökningar, inga samtal med supporten, kort sagt inte en massa j-a trams som jag förväntas åtgärda stup i kvarten. Bara en dator som fungerar och gör det jag vill och inget mer :)

Kollade din modell och hämtade manualen, i denna står att man skall använda Fn + F7 för att stänga av/på skärmen.

På bilden ser man även att orginaltangentbordet har en symbol för skärmen på F7, testa om Fn + F7 funkar med orginaltangentbordet.

Logitech har ofta egna funktioner för Fn tangenterna som inte stämmer överrens med orginalet, det syns tydligt att Fn + F8 stänger av datorn på symbolen på Logitechtangentbordet.

Redigerat:
Perra - Mac är bra till mycket, men om det väl strular så är ofta problemen desto större.
Har själv haft Mac tidigare med både bra och dålig erfarenhet - när väl större fel uppstår så är supporten helt ovetande och jag har fått svar som "Sånt skall inte kunna hända" och ingen vet sedan varför.
Mac är bra om man skall ordbehandla, surfa och även till vissa rit/grafikprogram. Sålänge man använder Apples tillbehör funkar det utmärkt.
Att det sedan kan vara fullständigt omöjligt att koppla upp sig till vissa trådlösa routrar och skrivare samt att många spel och program inte finns till mac är naturligtvis en nackdel.
Prismässigt är den lite dyrare och man får ofta med för pengarna om man köper PC, likadant uppgraderar man lätt sin PC när det behövs, Mac:en är bara att glömma sånt på.

NetNut.
Saken är att jag saknar sändaren. Och fattar inte varför deras support inget visste. :(
Går det att använda sig av en annan sändare? Bara för att testa?

///////////////////////////

Jag är mycket sjuk. Har en sjukdom som kallas MacHat ;)

Hehe, känner igen sjukdomen, många kolleger till mig drabbas ofta av den - symptomen är alltifrån gurgelljud och apatiska blickar till migrän och magsår... ;)

Att supporten inget visste är inte ovanligt - många tillverkare köper in tjänsten av ett externt bolag som kanske hanterar 4-5 olika tillverkare, och då är det inte lätt att hålla reda på alla modeller. Även de som jobbar med supporten är inte alltid motiverade eller utbildade. Jobbade själv med telefonsupport under 90-talet och där jag jobbade fanns då alla typer av folk. Har själv sysslat med datorer sedan 1981 så man är väl lite yrkesskadad....

Med sändaren menar du säkert mottagaren som skall sitta i en av datorns usb-portar, troligtvis är denna systemspecifik för Asus, så jag tror inte någon annan än Asus mottagare funkar.

Hittar du den inte så kan du ju ringa deras support och höra om det går att köpa en ny, eller chansa och se om du kan låna en på netonnet där du köpte datorn.

Redigerat:
Haha! jag känner också igen den där sjukdomen, jag har själv varit där.... Är numera helt symptomfri och kan ägna min fritid åt annat än att tramsa med krånglande (windowsbaserade) datorer!

S
har du någon rektangel/kvadrat med ett kryss i?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.