MultiMan
Härlig säng! Skulle känna mig som Kapten Krok i kaptenshytten på Jolly Roger. :cool:

MultiMan
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vad spelar det för roll hur sängen/sängarna ser ut?
När man är där sover man ju bara (eller sysslar med andra mörklagda aktiviteter).
Katterna behöver någonstans att sitta och det blir fina bilder att lägga ut i kattgrupper. Just denna säng lämpar sig extra väl för att sälja kattsängar till som kan hängas på den majestätiska och robusta huvudgaveln

Dessutom påverkar det sömnen vad som är det sista man ser innan man släcker lampan. Jag sover lugnare med en bildskön livskamrat i sängen istället för ett hästhuvud t ex. Alla är vi olika.

Staffans2000
MultiMan MultiMan skrev:
Jag sover lugnare med en bildskön livskamrat i sängen istället för ett hästhuvud t ex. Alla är vi olika.
:D:rofl::crysmile::giggle::) Tack för dagens första skratt.

Frodo

prototypen prototypen skrev:
Jag skulle gärna ha den sängen, synd bara att sängborden förstör hela bilden.
Frun säger nej men jag skulle kunna betala 15 papp.

Protte
Jag kan bygga en sån åt dig.. ;)

MultiMan MultiMan skrev:
Jag sover lugnare med en bildskön livskamrat i sängen istället för ett hästhuvud t ex. Alla är vi olika.
Det påminner mig om mitt hotellrum i Amsterdam. Jag vet inte om det var hästen, men jag hade svårt att varva ner vissa kvällar....

Hotellrum med stor väggmålning av en hästs huvud över sängen, sänglampor tänder och röda gardiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Ola C och 3 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jag skulle aldrig köpa den, men sen har vi snedvägg typ 1.2 meter vid huvudändan.

Min farfar tillverkade gunghästar och tomtar med ljuslyktor. Han ställde ut i diverse butiker och tog beställningar.
Så tipset är att ta beställningar så du vet om det är lönt =)
Ja det skulle ju bli himla knepigt då eftersom huvudgaveln är lite högre än så :)

Staffans2000
S Sprallig76 skrev:
Ja det skulle ju bli himla knepigt då eftersom huvudgaveln är lite högre än så :)
Skall du kunna ta ut ett vettigt pris, får du nog även göra beställningsjobb efter andras önskemål.

Staffan

prototypen prototypen skrev:
Jag skulle gärna ha den sängen, synd bara att sängborden förstör hela bilden.
Frun säger nej men jag skulle kunna betala 15 papp.

Protte
Sängborden ska uppdateras de med och så även bäddningen men det är bra att veta att åtminstone nån skulle vilja ha en säng som denna :)

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Skall du kunna ta ut ett vettigt pris, får du nog även göra beställningsjobb efter andras önskemål.

Staffan
Så kan det vara och det kan ju vara kul! ;)

Jag har ofta undrat varför sängbord inte är en del av själva sängen. Det känns dumt att de skall vara en fristående möbel som är jobbig att städa under. Bulta fast det i sängens sida istället. Då blir det dessutom lättare att variera bordsytan utan att det ser konstigt ut. Jag gillar dessutom när huvudsidans gavel omfattar sängbordens yta.
Sedan gillar jag personligen inte en gavel vid fotänden, gillar att ligga med fötterna utanför kanten.
En trevlig sak som jag har haft på några hotellrum är en slät horisontell bräda vid huvudsidan på 100-200mm djup, det gör att man kan använda ytan som förvaring eller att sängens längd upplevs som längre än vad madrassen är egentligen. Ovankant på "brädan" bör ligga ca 20mm under madrassens ovansida.
Som finess så bör man planera för eldragning i sängborden och gärna plats för icke brännbart material för telefonladdning...

L Limpan4all skrev:
Jag har ofta undrat varför sängbord inte är en del av själva sängen. Det känns dumt att de skall vara en fristående möbel som är jobbig att städa under. Bulta fast det i sängens sida istället. Då blir det dessutom lättare att variera bordsytan utan att det ser konstigt ut. Jag gillar dessutom när huvudsidans gavel omfattar sängbordens yta.
Sedan gillar jag personligen inte en gavel vid fotänden, gillar att ligga med fötterna utanför kanten.
En trevlig sak som jag har haft på några hotellrum är en slät horisontell bräda vid huvudsidan på 100-200mm djup, det gör att man kan använda ytan som förvaring eller att sängens längd upplevs som längre än vad madrassen är egentligen. Ovankant på "brädan" bör ligga ca 20mm under madrassens ovansida.
Som finess så bör man planera för eldragning i sängborden och gärna plats för icke brännbart material för telefonladdning...
Den där brädan vid huvudänden är ju hopplös, kudden glider ju bara iväg...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.