3 522 läst · 25 svar
4k läst
25 svar
Skulle ni köpa en sånhär säng?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 618 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 618 inlägg
Katterna behöver någonstans att sitta och det blir fina bilder att lägga ut i kattgrupper. Just denna säng lämpar sig extra väl för att sälja kattsängar till som kan hängas på den majestätiska och robusta huvudgavelnKnockOnWood skrev:
Dessutom påverkar det sömnen vad som är det sista man ser innan man släcker lampan. Jag sover lugnare med en bildskön livskamrat i sängen istället för ett hästhuvud t ex. Alla är vi olika.
Ja det skulle ju bli himla knepigt då eftersom huvudgaveln är lite högre än såR Rkarlsson skrev:
Jag har ofta undrat varför sängbord inte är en del av själva sängen. Det känns dumt att de skall vara en fristående möbel som är jobbig att städa under. Bulta fast det i sängens sida istället. Då blir det dessutom lättare att variera bordsytan utan att det ser konstigt ut. Jag gillar dessutom när huvudsidans gavel omfattar sängbordens yta.
Sedan gillar jag personligen inte en gavel vid fotänden, gillar att ligga med fötterna utanför kanten.
En trevlig sak som jag har haft på några hotellrum är en slät horisontell bräda vid huvudsidan på 100-200mm djup, det gör att man kan använda ytan som förvaring eller att sängens längd upplevs som längre än vad madrassen är egentligen. Ovankant på "brädan" bör ligga ca 20mm under madrassens ovansida.
Som finess så bör man planera för eldragning i sängborden och gärna plats för icke brännbart material för telefonladdning...
Sedan gillar jag personligen inte en gavel vid fotänden, gillar att ligga med fötterna utanför kanten.
En trevlig sak som jag har haft på några hotellrum är en slät horisontell bräda vid huvudsidan på 100-200mm djup, det gör att man kan använda ytan som förvaring eller att sängens längd upplevs som längre än vad madrassen är egentligen. Ovankant på "brädan" bör ligga ca 20mm under madrassens ovansida.
Som finess så bör man planera för eldragning i sängborden och gärna plats för icke brännbart material för telefonladdning...
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
Den där brädan vid huvudänden är ju hopplös, kudden glider ju bara iväg...L Limpan4all skrev:Jag har ofta undrat varför sängbord inte är en del av själva sängen. Det känns dumt att de skall vara en fristående möbel som är jobbig att städa under. Bulta fast det i sängens sida istället. Då blir det dessutom lättare att variera bordsytan utan att det ser konstigt ut. Jag gillar dessutom när huvudsidans gavel omfattar sängbordens yta.
Liknande trådar
-
Oisolerad platta på mark i Hultsfreds-Hus från 1976 - Skulle ni köpa?
Grund & Markarbeten -
I min situation, skulle du köpa besiktning m dolda fel-försäkring?
Köpa & Sälja hus -
Värmepump åt alla! Från Ikea. Skulle ni våga köpa?
Värmepumpar -
Vilken vedpanna skulle ni köpa om ni vill ha ~200l vedutrymme?
Ved, Pellets, Flis -
Skulle du köpa ett hus med arsenik i vattnet?
Vatten & Avlopp