Vi önskar verkligen att vi slipper dra det rättsligt men det lutar starkt åt det hållet.
Men vad gör vi om de inte ens går att få tag på? Vi hade velat lösa detta öga mot öga. Borde det inte vara en önskan från alla företagare också?

Nej, vi har inget datum för deadline, det kunde man inte på löpande hävdade firman. Men kan vi kräva detta nu och hur?
Listan är lång av dokumenterade fel och oproffsigt utförda arbeten vill jag lova...
 
Att jag inte drog ner hus och helvete och synade vartenda cm liggandes på knä och hävd på tå då jag hade två killar stående bakom mig som ville hem, är inget annat än mänskligt. Det är inte alltid så lätt att sätta ner foten då man behövt göra så massor av ggr. redan och man orkar knappt tänka tanken att behöva bråka igen.
Jag sa att jag inte var glad över fogarna och det enormt fula med listerna liksom hål i fogarna. Såg ju resten av eländet i lugn och ro tillsammans med sambon.

Dennes chef kröp fram idag via mail och undrade varför jag inte klagat mer direkt, visst det borde jag gjort, men efter sju långa, plågsamma månader med bygge utan ände, är vi båda väldigt matta, ledsna och frustrerande.
Jag försökte helt enkelt desperat övertala min hjärna att gilla läget för att jag är enormt slutkörd.
Men inget säger att kunder inte får klaga två timmar efteråt då sambon fått halvt slaganfall av hur det hela såg ut.
Reagerar inte chefen på de bilder även ni fasat över här, så är det inte klokt och bara ett uppenbart försök till att smita undan att ordna upp eländet.

Vi vill inte ha hem samma plattsättare igen, då han uppenbart inte har någon känsla, kunskap eller finess i sitt utförande. Inte heller så kul att vara hemma då en garanterat arg och kränkt hantverkare ska försöka åtgärda felen.
Man har väl full rätt att säga nej till detta?

Hur skulle ni ha agerat?
 
Bygger4me
Är det bara jag som har Mindre krav på hantverkarna än mej Själv?
Men detta går dock långt över gränsen för vad jag skulle acceptera...
 
Milde tid! - Det hela påminner mig om en mattläggare vi anlitade för 15 år sedan, som var sur som ättika redan när han kom (totalentreprenad), och gjorde ett uselt jobb med att bl a limma så uselt att bården glipade på väggmattan på var 5:e centimeter. Jag grep in i processen och talade om för chefen för det företag där mattläggaren var anställd att det här accepterade jag inte. (Kanske hjälpte det något att min fru är jurist och domare...) Mattläggaren hävdade att problemet var att huset satt sig och väggarna var skeva. Något ingen annan av hantverkarna upptäckt. Man försökte slingra sig på olika sätt, jag petade in pappersbitar i alla glipor och fotograferade, Mattläggaren själv kom hem och försökte skylla det hela på mig, att jag skulle ge f-n i att springa där och peta. Då blev hustrun liksom arg, och domslutet var: Gör om, gör rätt! :) Att mattläggaren kom tillbaka och fick göra om var inget trevligt. Var han sur innan var det inget mot den obehagliga känsla han spred när han som en sur uppstötning kom i retur...! Väggmattan lades som alltid från en hörna och runt om badrummet tillbaka till samma hörna. Jag bifogar en bild på hur det passade när han kom tillbaka till samma hörn igen... - Proffsigt?

Så mitt råd är nog: Anlita en jurist om Ni inte redan gjort det! Det här arbetet hade jag INTE accepterat!" Då hamnar man rätt vad gäller både pengar och utfört arbete!

Hoppas att det reder ut sig! Dåligt limmad väggmatta med synliga glipor i hörnet av ett rum, vilket indikerar bristfälligt hantverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J JacquesHenrik skrev:
Väggmattan lades som alltid från en hörna och runt om badrummet tillbaka till samma hörna.
Vänta nu!
Den 200 cm breda väggmattan sattes väl från en dörrkarm och runt rummet oskarvad.
Och sedan sattes en bård, med start och slut i ett hörn, så långt ifrån dusch och bad som möjligt.
Att sedan inte mönstret passade perfekt i det hörnet kan väl inte mattläggaren lastas för.
I mina ögon var det helt enkelt dumt att välja en så stormönstrad bård.
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vänta nu!
Den 200 cm breda väggmattan sattes väl från en dörrkarm och runt rummet oskarvad.
Och sedan sattes en bård, med start och slut i ett hörn, så långt ifrån dusch och bad som möjligt.
Att sedan inte mönstret passade perfekt i det hörnet kan väl inte mattläggaren lastas för.
I mina ögon var det helt enkelt dumt att välja en så stormönstrad bård.
Nu var det inte min mening att uttrycka mer än sympati för TS med ett liknande exempel, (således inte kapa tråden) - och vad gäller vår väggmatta skiter jag i att mönstret inte passade! Men ser Du (trots dålig bild!) hur bårdens fog svetsats i hörnan? (Väggmattan passade lika dåligt i badrummet i övrigt, med passform i hörnen som var i stil med detta sluthörn för bården, även om den där inte var skarvad: mycket luft/bubblor i hörnen). Bilden från hörnet med bården var förresten så nära duschen man kunde komma, och inte " så långt ifrån dusch och bad som möjligt." Så nä, jag tycker inte jag gjort mattläggaren orättvisa!
 
J JacquesHenrik skrev:
Men ser Du (trots dålig bild!) hur bårdens fog svetsats i hörnan?
Nej tyvärr, det är för svårt att se på en liten "mobilbild".

J JacquesHenrik skrev:
Bilden från hörnet med bården var förresten så nära duschen man kunde komma
Du menar alltså att duschen är alldeles intill fönster- eller dörrsmygen som man ser på bilden?
I så fall håller jag med om att både bårdskarven och duschen är illa placerad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.