I skarvar ovanför så är det glespanel troligtvis, med C/C 300 mm, ( skivorna 1200X600 )skivorna fästa i noten i dom och mitt på Om du trycker på en skiva cirka 15 cm från skarven, går den in mot taket då. det går att dunka med handen på och få en uppfattning om hårdheten. Syns inte, vad är det nere i vänstra hörnet på fotot.
Jag kände på skivorna men det var lite svårt att känna om det är någon regel på mitten, men det borde väl vara det. Det som är nere i hörnet på fotot är en mellanvägg bara.J jonaserik skrev:I skarvar ovanför så är det glespanel troligtvis, med C/C 300 mm, ( skivorna 1200X600 )skivorna fästa i noten i dom och mitt på Om du trycker på en skiva cirka 15 cm från skarven, går den in mot taket då. det går att dunka med handen på och få en uppfattning om hårdheten. Syns inte, vad är det nere i vänstra hörnet på fotot.
Men om det inte går att skruva i en regel, kommer det då funka att skruva i bara takskivan? Eller är den för klen för det?
Ex
En plafond ja, annars skulle jag inteR Razid skrev:
AHA mellanvägg fäst direkt i tak ser det ut som, kan vara en regel mellan plattorna med. Du har säkert en armatur i taket för lyse. då tar du ner den. det ka vara en takdosa ovanför eller bara ett rör ut. Då kan du se vad plattorna består av, kanske käann med en liten mejsle i kanten på skivan. Märks direkt om den mjuk eller hård. Hur stor vikt är det på det vill hänga upp.
En sån här är det jag vill hänga upp.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 874 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 874 inlägg
Yes det finns dosa där vi har en lampa idag så det är lugnt (se bild). Jag ska testa det du skrev och se om jag kan se hur skivorna ser ut.J jonaserik skrev:
Jag hade kört på. Det håller säkert för en sån. Jag var tvungen att kolla två gånger dock för jag tyckte först bilden var på nya lampan 😂R Razid skrev:
Dom är lika!