1 084 987 läst · 4 984 svar
1085k läst
5,0k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 389 inlägg
Jag har faktiskt inte stött på bra jord, föräldrar som varit trädgårsmästare fråga vad det är för jord jag köpt som inte ens gräs växer i 😂 De gjorde egen, så inga köptips därifrån...useless skrev:
Köper bara i säck numera, saknar helt gröna fingar så fråga mig inte hur mycket bättre den jorden är, minns inte ens helt säkert vilken jord det var jag handlade på Granngården
Hmmm. Närmare 2000 mil utan körkort är väl mitt flex gällande saker som hamnat på fel ställe?
Passa på att flytta, besöka vänner på andra sidan landet ofta och åka på bilsemester två somrar gjorde att när jag väl hade tid att köra upp under covidrestriktionerna så var det festrist och superenkelt, och snopet.
Passa på att flytta, besöka vänner på andra sidan landet ofta och åka på bilsemester två somrar gjorde att när jag väl hade tid att köra upp under covidrestriktionerna så var det festrist och superenkelt, och snopet.
Övningskörde med min far som vid den tiden var yrkeslärare på AMU och lärde folk köra lastbil. Han hade en låda med klotsar i olika längder som han ställde upp. Oförankrad last således. Övningen var att köra slingerbulten i laglig fart utan att någon klots välte. Svårt. Jag kör fortfarande på det sättet. Last ligger fortfarande still.
Mvh Findus
Mvh Findus

Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 14 193 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 14 193 inlägg
Jag såg en som försökte, vet iofs inte om han skulle till besiktningen. Han hade hyrt släp på Statoil och provade metoden ovan, givetvis utan säkerhetsvajer. Han kom inte tre mil. I första svängen vid rödljusen utanför Statoil svängde bilen vänster och släpet fortsatte framåt och bromsades upp av en polisbil som fick det i sidan... 😂T Testarn skrev:
Min lärare när jag gick transportgymnasium gjorde något liknande, en kaffekopp fylld till typ 2/3 ställdes på instrumentbrädan.... "o så ger du faan i att spilla mitt kaffe".findus42 skrev:
Övningskörde med min far som vid den tiden var yrkeslärare på AMU och lärde folk köra lastbil. Han hade en låda med klotsar i olika längder som han ställde upp. Oförankrad last således. Övningen var att köra slingerbulten i laglig fart utan att någon klots välte. Svårt. Jag kör fortfarande på det sättet. Last ligger fortfarande still.
Mvh Findus
Jag såg en dokumentär om privatchaufförer i England och där var en del av slutprovet att köra utan att spilla något av det te eller sherry som stod på en bricka på motorhuven.findus42 skrev:
Mvh Findus