1 014 016 läst · 4 623 svar
1014k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Ett tips jag inte såg där är att vrida spännband ett halvt varv där det ligger fritt i luften. De ligger då och slår/vibrerar av fartvinden betydligt mindre. Vilket betyder mindre friktion vid vassa kanter som kan skava sönder osv. Främst aktuellt vid lite längre resor men gör man det rutinmässigt så glömmer man inte.P PappasHammare skrev:
Kan ibland önska att polisen tog en runda förbi bygghandeln när de inte har larm att åka till.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 216 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 216 inlägg
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 146 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 146 inlägg
Jag va till k rauta och där hörde jag att dom lärde upp en ny som börjat jobba där.
Om de såg att någon lasta fel eller illa, inte stroppa så har dom skyldighet att säga till så att dom ska göra och göra om lastning/stroppning.
Fråga om dom verkligen säger till folk.
De mena att det har vart mycket negativt om hur folk lastar på bygg lador så dom har nu som regel att de ska ge besked till dom som lastar illa.
Om de såg att någon lasta fel eller illa, inte stroppa så har dom skyldighet att säga till så att dom ska göra och göra om lastning/stroppning.
De mena att det har vart mycket negativt om hur folk lastar på bygg lador så dom har nu som regel att de ska ge besked till dom som lastar illa.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 346 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 216 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 216 inlägg
Så tänker de inte på Byggmax.H Hallerudsbo skrev:Jag va till k rauta och där hörde jag att dom lärde upp en ny som börjat jobba där.
Deras lånesläp har totalvikt på 1300 kg men på hemsidan står det 1000 kg. Det är nog många som kör olovligen därifrån.
Medlem
· Stockholms län
· 533 inlägg
För några år sedan var jag på Jemfix. Med reglarna lastade såg jag att kultrycket var fel. Ett par ord med en kille där och sen fick jag låna gamla lastpallar och annat skräp tills balansen var rätt. Fram för fler såna anställda!
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg