1 014 025 läst · 4 623 svar
1014k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 305 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg
Om det bara var 2km så hade det antagligen varit snabbare att köra två gånger med mindre last än att hålla på och skjuta runt den där trallen med en lastare.H Husägaren87 skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 305 inlägg
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 238 inlägg
Alldeles för dyrt när man kan köra en sväng med bil och släp själv.R Rkarlsson skrev:
Visserligen kanske man bränner upp kopplingen, får böter av polisen eller nåt annat under dom 2 km hem, men men...
Folk är rent generellt idioter 👍😂
Ja du vet ju uppenbarligen inte något om, hur man lastar långgods på ett släp. Bättre att du tar reda på det, innan du börjar dumförklara folk med dina killgissningar. 🤦🏼R Rkarlsson skrev:
Är inget som helst problem med att skjuta/styra på takplåt eller trävaror, från sidan bakom släp. Går fortare än att stroppa, om de inte finns eller är långt bort. Dessutom är det vanligt att man inte når tillräckligt långt in med en liten truck.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
Såg detta på lokala bygghandeln förra vintern och tyckte det var en... Intressant lastning.
Vad väger en sån impregnerad bräda månne?
Tydligen var det inte många högersvängar för personen att ta sig hem, för jag såg bilen några dagar senare helt oskadd. 😆
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad väger en sån impregnerad bräda månne?
Tydligen var det inte många högersvängar för personen att ta sig hem, för jag såg bilen några dagar senare helt oskadd. 😆
2x6 tryktplaskvåt väger nog 5-6kg per meter.S skydiver skrev:
Allt jag lastar är jag rädd om. Även släpen och bilen. Jag hade kört stropp. Om jag dessutom hade ägt släpen så hade jag aldrig låtit någon skjuta på och förstöra skivan.S Sernando skrev:Ja du vet ju uppenbarligen inte något om, hur man lastar långgods på ett släp. Bättre att du tar reda på det, innan du börjar dumförklara folk med dina killgissningar. 🤦🏼
Är inget som helst problem med att skjuta/styra på takplåt eller trävaror, från sidan bakom släp. Går fortare än att stroppa, om de inte finns eller är långt bort. Dessutom är det vanligt att man inte når tillräckligt långt in med en liten truck.
Hade de haft långgafflar är det ju annat.
Men jag kör bara truck till vardags och hanterar emellanåt långgods. Så jag har ingen aning.
Men jag hade aldrig skjutit på något på mina ägodelar iallafall.
Sen är jag inte så dum i huvudet att jag skulle få för mig att köra överlass heller. Men det är ju jag. Du kanske är det men det är ditt problem och förhoppningsvis blir ditt problem och inte andras.