Klädde en längre skiva med golvplastmatta (billig utgående modell, utgående mönster, stuvbit) som klarade det mesta.

• Gilla
Funcadelic
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Klädde en längre skiva med golvplastmatta (billig utgående modell, utgående mönster, stuvbit) som klarade det mesta.
Linoleum på dubbel golvspån är rätt praktiskt som arbetsbänk, det har jag haft i ett garage.

• Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Jag har plywood som jag klär med mjölkpapp. Detta är ett tåligt skyddspapper med en vit plastad yta. Används även som anteckningspapper. 2-3 gånger om året åker det fram nytt sådant och jag får en fin fräsh yta.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
F Funcadelic skrev:
Hur blir det med en obs-skiva om det kommer väta etc på?
Den mår inte toppen men kommer inte explodera. Jag skulle slängt några osb-lådor förra sommaren men det kom annat i vägen. Så här ser de ut efter en hel höst + vinter utomhus. Väderbitna OSB-lådor utomhus, skadade av fukt med uppfläkade kanter och delvis söndersmulade sidor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Funcadelic
  • Laddar…
Jag hittade en gammal dörr till en koja som min fru och svärfar byggde för 20 år sedan. Tyckte det kunde vara kul att använda den som skiva. Den är dock förstås väldigt stickig och sliten så jag vill slipa upp den innan jag och dottern börjar fixa med den.

Vilka kornstorlek borde jag använda för att slipa den? Borde rimligen börja vädligt grovt för att sedan gå ner i storlek, men vilka intervall är jag lite osäker på.

Jag har en excenterslip från Dewalt - fungerar även andra märkens slippapper eller behöver man av någon anledning köpa samma märke?

• Gammal sliten träddörr lutad mot arbetsbänk utomhus, potentiell DIY-projekt skiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F Funcadelic skrev:
Jag hittade en gammal dörr till en koja som min fru och svärfar byggde för 20 år sedan. Tyckte det kunde vara kul att använda den som skiva. Den är dock förstås väldigt stickig och sliten så jag vill slipa upp den innan jag och dottern börjar fixa med den.
Att skruva eller limma en skiva av slätplåt på dörren tycker jag du ska överväga, det bör ge en tålig yta snabbt och billigt.

• Gilla
Funcadelic
  • Laddar…
T
F Funcadelic skrev:

Vilka kornstorlek borde jag använda för att slipa den? Borde rimligen börja vädligt grovt för att sedan gå ner i storlek, men vilka intervall är jag lite osäker på.

Jag har en excenterslip från Dewalt - fungerar även andra märkens slippapper eller behöver man av någon anledning köpa samma märke?
Du kan köpa vilket märke som helst så länge hålbilden är samma.

Börja med 40 korn och sen 60, 80, 120 - längre behöver du inte gå om det ska vara för att ha som planteringsbänk eller arbetsyta. Olja den för att få lite bättre fuktmotstånd.

• Gilla
Funcadelic
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Du kan köpa vilket märke som helst så länge hålbilden är samma.

Börja med 40 korn och sen 60, 80, 120 - längre behöver du inte gå om det ska vara för att ha som planteringsbänk eller arbetsyta. Olja den för att få lite bättre fuktmotstånd.
Tack!

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.