Martin_B
Säkerhetsbrytaren ser ut ungefär så här
178027815_ad994bd4-853c-45b5-a59d-48077ce979f0.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du får skaffa förskruvning med dragavlastning till brytaren om du vill använda den. Det är iofs ett motorskydd också i den brytaren, ev kan du få problem om det blir snedlastat så den löser ut eller om du kommer dra mer ström än det går att ställa in på den.

Det som är på bilden är ett motoskydd och ska/får inte användas som säkerhetsbrytare. Har du en 25A säkerhetsbrytare så byter du ut ena kabelförskruvningen mot en kabelförskruvning med dragavlastning (kostar några tior).

Martin_B
Det stämmer att den på bilden är en annan variant (hittade ingen annan bild). Den jag har är en A-säkerhetsbrytare står det. En CEWE KSA 25.

Men då skaffar jag en sådan här till brytaren och så får vi hoppas det blir bra :)
MediaBinaryLoader.axd?MediaArchive_FileID=ce421d57-4645-4c73-b822-308821978504&FileName=1476082.jpg
Skapa konto

Kan bara bli bra.

Som tillägg till Bo, på nya har man mm gänga, så är du osäker ta med tex ett "blindlock" som sitter på brytaren så att du får rätt.

Martin_B
Ok, här kommer tre bilder som jag tog nu precis, så det inte blir några missförstånd. Här är säkerhetsbrytaren i fråga, samt mått på förskruvningen. Jag mäter den till 28,3mm rätt över gängorna som ni kan se. Så då måste det väl vara en gammal sorts med PG gänga, PG21 närmare bestämt.

s_kbrytare0.jpg
Skapa konto

s_kbrytare1.jpg
Skapa konto

s_kbrytare2.jpg
Skapa konto

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
(y)

Martin_B
Gött' ! Då kör vi stenhårt på detta! (y)

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.