2 712 läst · 18 svar
3k läst
18 svar
Skarva bänkskiva igen
Epoxi är garanterat vattentätt. Det jag är osäker på är hur väl det fäster på laminatets yta. Om det lossnar från ytan så är det ju inte tätt längre. Men sedan kommer ju frågan hur länge du tänkt att det skall hålla. Det enda som blir vattenskadat om det skulle läcka är ju den skarvade skivan.
Det jag menade var alltså att limma skarven med epoxi och sedan lägga ett tunt lager silikon ovanpå som tätning. Kanske en cm bredd. Men några år lär det hålla även om det skulle läcka in i skarven.
Det jag menade var alltså att limma skarven med epoxi och sedan lägga ett tunt lager silikon ovanpå som tätning. Kanske en cm bredd. Men några år lär det hålla även om det skulle läcka in i skarven.
Tror absolut det kommer hålla med epoxi, kanske vara lite försiktig nör man lyfter dit den så att det inte blir onödig belastning på limfogen nör man monterar.
Sen får man ta det för vad det är, en "tillfällig" lösning behöver inte alltid vara 110%. Gått lite inflation i skitnödighet gällande renovering och husfix
Sen får man ta det för vad det är, en "tillfällig" lösning behöver inte alltid vara 110%. Gått lite inflation i skitnödighet gällande renovering och husfix
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur fyller man bäst igen skarvar i golv väggar och tak när man flyttat en vägg? Ska det vara plast och gullfiber i golvet som är ca 10 cm djupt?
Stenhus -
Elkabel går inte igenom bänkskiva
Kök -
Efterlysning: bänkskiva ny eller begagnad - letat igenom hela internet
Kök -
Cirkelsåg klarar inte såga igenom bänkskiva
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Var skarva bänkskiva i hörn?
Kök