4 122 läst · 16 svar
4k läst
16 svar
Skånska Bad i blåsväder igen – badrumsrenovering med mängder av fel
Den här skärningen tycker jag blev snygg. (I en lägenhet i sth vi hade för ett par år sedan).Farstatjej90 skrev:Det är ändå intressant att vi är så fixerade i Sverige vid "tätskikt". I många länder är bara golvet "vattentätt" i badrum.
Det har gått till överdrift detta att man inte kan skruva upp en hylla utan att "bryta tätskiktet" och förlora försäkringen.
Med det sagt verkar ju det här företaget vara helt inkompetenta. Man undrar också om folk som är så dåliga på sina jobb skulle acceptera att läkaren eller polisen de behövde hjälp ifrån var lika dåliga på sitt. Eller om det bara är de själva som får vara kassa.
Den där skärningen vid golvbrunnen tycker jag ser ut som någon som har velat göra det snyggt men som inte kan lägga klinker. Personen har planerat dåligt.
Svensk firma, polsk hantverkare, gjord 2013.
Golvplattorna alla stora, de små blev tillskurna av de stora.
Håller med att göra sin läxa. Vi gjorde vad vi kunde innan med referenser, arn, organisationer). Vi kontaktade dock inte säker vatten (visste inte att man kunde) utan gick på marknadsföringen och frågade. Men nu vet vi det mesta efter många timmars läsande och kontakt med div organisationer. Har vänt och vridit på vad vi kunde gjort och kommer fram till frågan hur mycket ska du kunna innan du anlitar en badrumsbyggare? - en hel del! Känslan av att något är fel och Stressen att inte veta och söka svar under processen är inte att rekommendera. Obeskrivligt. Att köpa denna kunskap verkar ju inte gå, det har vi lärt oss nu.M mushu skrev:Som pragmatiker kan jag hålla med, men som samhällsmedlem känner jag starkt att det inte ska behöva vara så jävla svårt att kunna lita på att hantverkare som arbetar inom tydligt reglerade områden inte är helt loco. Vi lever i ett samhälle som kännetecknas av stor tillit vilket är som regel en resurs värd att förvalta. Man måste kunna leva ett normalt liv som vuxen utan att åka på en knockout i första minuten (jag själv hade t ex. inte en susning om säkert vatten o dyl förrän jag hamnade här på byggahus i o m att jag aldrig hade varit med om renoveringar under min uppväxt).
När det sen blir fel är det svårt att hantera när man diskuterar lösningar och de sedan påbörjar något helt annat (innan vi visste att tätskiktet var fel). Det finns så måna lager i denna historia så det är inte greppbart.