6 457 läst · 19 svar
6k läst
19 svar
Skall jag köpa en Festool...
Medlem
· Västra Götaland
· 219 inlägg
Var på SMS och klämde på en juvel idag. Pratade med en kille (Anders) som övertygade mig om att det är en TS 55 som gäller, mycket trevlig och kunnig. (Försäljare : )
Nu skall jag bara skrapa i kistbotten en stund för att slippa moppa deras golv några år framöver.
Tack för hjälpen.
Mats
Nu skall jag bara skrapa i kistbotten en stund för att slippa moppa deras golv några år framöver.
Tack för hjälpen.
Mats
Hej,
Köpte själv en TS 55 förra veckan, tillsammans med deras multibord. Har hittills bara använt den till att kapa av några dörrar men attans vilket resultat. Näst intill helt splitterfri skär, både på ovan och undersidan!
Det enda jag igentligen reagerade på var damuppsugningsförmågan som inte alls var vad jag förväntade mig. Nu har jag iofs den kopplad till en kärcher grovdamsugare, men det blev rätt mycket dam ändå. Någon som har köpt till täckskivan som finns och sett att det har givet ett bra resultat?
/Magnus, glad pryltokig amatör
Köpte själv en TS 55 förra veckan, tillsammans med deras multibord. Har hittills bara använt den till att kapa av några dörrar men attans vilket resultat. Näst intill helt splitterfri skär, både på ovan och undersidan!
Det enda jag igentligen reagerade på var damuppsugningsförmågan som inte alls var vad jag förväntade mig. Nu har jag iofs den kopplad till en kärcher grovdamsugare, men det blev rätt mycket dam ändå. Någon som har köpt till täckskivan som finns och sett att det har givet ett bra resultat?
Kopplar min till en Nilfisk Alto 840, utan täckskiva. Upplever inte att det dammar speciellt mycket. Lite av det tyngsta dammet ramlar ner på golvet, men annars tar dammsugaren det mesta.fridde skrev:Hej,
Jag kör också utan täckskiva tillsammans med Festools CT22E och tycker att det praktiskt taget är dammfritt.
Ytterligare ett plus med TS55:an (och vissa andra sänksågar) är att klingan ligger nära kanten på bordet vilket gör det möjligt att lägga snitt nära en vägg. På vanliga handklingor brukar bordet sticka ut minst ett par cm runtom klingan.
Ytterligare ett plus med TS55:an (och vissa andra sänksågar) är att klingan ligger nära kanten på bordet vilket gör det möjligt att lägga snitt nära en vägg. På vanliga handklingor brukar bordet sticka ut minst ett par cm runtom klingan.
Medlem
· Västra Götaland
· 219 inlägg
Jo, nu har jag en TS 55. Och jäkl... vilka snitt. Har kört i ek på längden och tvären.
Kapat/girat och klyvt hyvlad gran till smygar. MDF till salning mm.
Nu får tanten vara ifred på kvällarna. Jag får mitt vid sågen. ;D ;D
I granen ser man små märken efter tänderna på den klyvda ytan. Pa ekskivorna jag klyvt, syns ingenting. Bara en slät fin yta.
Har redan spara in lite pengar på fönsterbänkarna jag tillverkar.
Jag bockar och bugar för allas hjälp här!
Mats
Kapat/girat och klyvt hyvlad gran till smygar. MDF till salning mm.
Nu får tanten vara ifred på kvällarna. Jag får mitt vid sågen. ;D ;D
I granen ser man små märken efter tänderna på den klyvda ytan. Pa ekskivorna jag klyvt, syns ingenting. Bara en slät fin yta.
Har redan spara in lite pengar på fönsterbänkarna jag tillverkar.
Jag bockar och bugar för allas hjälp här!
Mats
Liknande trådar
-
Vilken kap och geringsåg skall jag köpa
Verktyg, Maskiner & Fordon -
18v maskiner och verktyg, vad skall man köpa?
18v maskiner och verktyg, vad skall man köpa?
Skall äntligen köpa hus
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Hur avgör jag vilken elradiator jag skall köpa?
El