Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
billig åtgärd som ett RC-filter över strömbrytaren.
Varför ett RC-filter när det finns nya LED-lampor med klös i en del går att sätta direkt i utan att koppla om något, annars koppla ledningarna som kommer till armaturen direkt till lamphållaren, bort med allt som heter drossel/kondensator

Ni har så rätt. Provade att släcka med dvärgbrytaren och då löste inte jfb ut. Jag har reservlampor liggande, men det som ger minst arbete inför framtiden är rimligtvis att jag byter till LED.

Jag betraktar då problemet som löst, även om problemet var ett helt annat. Fördelen är att vi har en kabel liggande så att vi får 3 x 16 A uttag på vedbacken samt att jag kanske har lärt mig någonting.

• Gilla
jonaserik
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Varför ett RC-filter när det finns nya LED-lampor med klös i en del går att sätta direkt i utan att koppla om något, annars koppla ledningarna som kommer till armaturen direkt till lamphållaren, bort med allt som heter drossel/kondensator
Ett RC-filter är billigare än en LED-lampa med klös i ;)
Här verkar det dessutom räcka med att byta strömbrytaren.

Jo, men eftersom dessa armaturer har mycket brinntid redan och energin ändå inte är gratis så känns det som om en RC-länk eller byte av brytaren ändå inte är en långsiktig åtgärd.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.