54 273 läst · 70 svar
54k läst
70 svar
Ska köpa cirkelsåg med styrskena, vad välja?
Jag ska såga stavparkett för att lägga en fris runt om. Är det någon som vet vad man ska ha för styrskena och såg?
Köpte för lite sen en Bosch 55CE och en tillhörande styrskena (ska tillägga att styrskenan är sketadyr om nån undrar) med möjlighet att köpa till flera skenor för att koppla samman dessa och få så lång skena man själv önskar.
Hela sågen stöder mot skenen.. Skenan är stadig och bra och är tillomed nästan dubbelt så bred som sågen. Den ligger pall mot skenen. Mycket smidig...
Till detta har jag damsugaren GAS50 som även funkar som våtdammsugare.
Har ett smidigt el-uttag som man kopplar sitt verktyg till och startar då automatiskt när man startar t.ex. cirkelsågen om den är kopplad i dammsugaren.
Kan rekomendera dessa starkt.. iallafall är jag mycket nöjd med bosch grejor.
Kan ta foton om någon undrar hur nått ser ut..
Hela sågen stöder mot skenen.. Skenan är stadig och bra och är tillomed nästan dubbelt så bred som sågen. Den ligger pall mot skenen. Mycket smidig...
Till detta har jag damsugaren GAS50 som även funkar som våtdammsugare.
Har ett smidigt el-uttag som man kopplar sitt verktyg till och startar då automatiskt när man startar t.ex. cirkelsågen om den är kopplad i dammsugaren.
Kan rekomendera dessa starkt.. iallafall är jag mycket nöjd med bosch grejor.
Kan ta foton om någon undrar hur nått ser ut..
Nja, faktum är att det blir lite dyrare än bara dyrt...jointen skrev:
Jag införskaffade en Hitachi C6BU som komplement till TS55:an. I vissa lägen är en traditionell klinga lättare att hantera, och så vill man ju ha nå't skrot att köra grovjobben med.
fick en skena till min dewalt cirkelsåg förra veckan... funkar bra att kapa ut skivor etc
skälet till att jag körde på dewalt skenan var att jag hade sågen och inte tycker mig ha råd att investera i en festool då den stora dw743 ökade utgifterna :-?
skälet till att jag körde på dewalt skenan var att jag hade sågen och inte tycker mig ha råd att investera i en festool då den stora dw743 ökade utgifterna :-?
Lyfter fram denna tråd igen
Måste köpa en cirkelsåg med styrskena, för att kapa bl a skivor, och har förstått att Festool TS55 är det allra bästa just nu, men jag kan förmodligen klara mina skivor och plankor med betydligt enklare medel. Priset för en Festool TS55 är ju idag ca 5000 kr, och det blir dyra snitt för mig. Att hyra är inte heller realistiskt. Jag hittar dock inga andra cirkelsågar med skenor, men har förstått att de finns.
Var har alla andra cirkelsågsförsäljare gömt sina cirkelsågar+skenor. Hur ser de ut och vad kostar de? Några kunder måste väl ha lyckats hitta dessa gömställen och köpa utrustningar (såg+skena) för priser högst 2000 sek eller ? Men var kan man beskåda dessa rariteter?
Måste köpa en cirkelsåg med styrskena, för att kapa bl a skivor, och har förstått att Festool TS55 är det allra bästa just nu, men jag kan förmodligen klara mina skivor och plankor med betydligt enklare medel. Priset för en Festool TS55 är ju idag ca 5000 kr, och det blir dyra snitt för mig. Att hyra är inte heller realistiskt. Jag hittar dock inga andra cirkelsågar med skenor, men har förstått att de finns.
Var har alla andra cirkelsågsförsäljare gömt sina cirkelsågar+skenor. Hur ser de ut och vad kostar de? Några kunder måste väl ha lyckats hitta dessa gömställen och köpa utrustningar (såg+skena) för priser högst 2000 sek eller ? Men var kan man beskåda dessa rariteter?