6 661 läst · 24 svar
7k läst
24 svar
Sjuarmad lyx i Kullavik
Bra läge, Väl planerad, konstnärlig arkitektur, Kortfattat, ett drömhus.
Men kan man vekligen leva i ett sånt hus med tanke på allt som händer i världen. Man kan alltid ifrågasätta och undra var pengarna kommer ifrån. Men själva huset och arkitekturen kan man inte klandra.
Men kan man vekligen leva i ett sånt hus med tanke på allt som händer i världen. Man kan alltid ifrågasätta och undra var pengarna kommer ifrån. Men själva huset och arkitekturen kan man inte klandra.
Känns lite som Riksbankens lokalavdelning, exteriört.
Officöst.
Ljusspel och öppenhet inuti är mkt lyckat.
Och trappan är ju en dröm. Bara trappan kostar ca en miljon, f.ö.
Officöst.
Ljusspel och öppenhet inuti är mkt lyckat.
Och trappan är ju en dröm. Bara trappan kostar ca en miljon, f.ö.
Renoverare
· Stockholm
· 18 484 inlägg
Inte min stil, men väldigt häftigt bygge
Imponerande bygge, det måste vara bland de mest påkostade privata hemmen i Sverige? undra vad ytan är? Dock tycker jag att det känns som en offentlig miljö mer än ett hem. Det känns inte så intimt och mysigt. Hade jag haft de pengarna hade huset sett helt annorlunda ut
Väldigt fint hus, men det behövs mer grönska och planteringar för att mjuka upp det hårda och kalla intrycket som sten ger. Sen verkar det inte inrett färdigt, hade varit kul att se val av möbler och inredningsdetaljer i ett sånt hus... tycker själv det är svårt att möblera i ett modernistiskt hus utan att miljön blir stel och oinbjudande. Man vill ju inte få psykbryt i sitt eget hus pga innemiljön...
/S
/S