Hej

Du kan prova att gå in på http://spaces.msn.com/members/knogg...howdefault&_c02_owner=1&_c=photoalbum

hoppas den länken fungerar.
Annars så har vi valt lite bättre vitvaror inom Electrolux, o det kostade inte mycket extra kan jag säga. oM VI ville byta ut vitvaror med myresjö så skulle det kosta 25tusen extra, här betalar vi runt 5tusen extra bara ;)

Sen så när det gäller isolering så är det på både gott o ont. Vi valde 250 efter snacket med våran kvalitets ansv. Men som sagt sh är de enda som ger dig den här möjligheten. Sen en annan rolig grej är att vi fick välja om vi ville i priset putsat eller tegelsten.. klart vi valde tegelsten.. o det ingick. Med hjältevads skulle vi få betala till 250 tusen :-/

Sen så har vi det roliga med takpanor... vi beslöt oss typ dagen innan husleveransen att byta färg... INGA PROBLEM fixat :p så som sagt. jag kollade ordentligt olika husleverantörer o det blev SH... lätt som en plätt. just bla spånskiva utvändigt o isolering i alla väggar o deras lösning.

Vi bygger villa johanna, förra årets model, pga vi tyckte den var snygg. den finns på www.sjodalshus.se och där kollar du under bilder så vinns det ett gult hus.. ett sådan blir det ;) sen så för att tillägga så gjorde vi så att vi har 2 meters fönster.. o gissa vad det kosta extra.... 1500 kr hahahahaha.. så det är bra grejer.

Jag tyckte det var rätt val helt enkelt.
TMC skrev:
Hej,

Var idag och besökte visningshuset i Särö och tyckte att det gav ett mycket gott intryck. Säljaren var en trevlig kille och vi diskuterar eventuellt vidare med honom. Positivt var - vilket vi inte visste - att Sjödalshus har spånskiva utanpå gipsen i både ytter och innerväggar, inte vanligt som standard! Idag har man HTH som köksleverantör med per 1/1 2006 byter man till Vedum och kommer att ha dem både i kök och badrum.

Krabban: Hur var era möjligheter att diskutera pris vid er affär? Vore intressant att höra vad ni gjorde för tillägg och givetvis vilken husmodell ni bygger? Ni har inte någon hemsida? Skulle vara kul att följa ert bygge.

En annan sak jag glömde var att detta är första hustillverkaren jag har diskuterat med som har 300 mm underliggande cellplastisolering i plattan. Jag frågade om det inte är många som vill ha avdrag för att göra 200 istället och då sa han, vem bygger ett hus för ett par miljoner och snålar in på frigolit? Räcker som svar för mig!

Tack för mig, hej!

Välja säljare?

Nu har vi fått ok att själva välja ut var på svärföräldrarnas mark vi skall stycka av den tomten vi vill ha - önskeläge, men samtidigt svårt att veta hur man väljer rätt...iof sig ett lyxproblem, men det är minsann inte lätt!

Vi har ett litet krux och det är att det just nu finns två Sjödalshussäljare som vill sälja till oss och som menar att dom båda säljer på det distrikt vi skall bygga på - hur väljer man då??? Dom jobbar ju som agenter så frågan är om man skall låta dem lämna var sin offert - är det någon mening med det?

krabban skrev:
Sen så när det gäller isolering så är det på både gott o ont. Vi valde 250 efter snacket med våran kvalitets ansv. Men som sagt sh är de enda som ger dig den här möjligheten. Sen en annan rolig grej är att vi fick välja om vi ville i priset putsat eller tegelsten.. klart vi valde tegelsten.. o det ingick. Med hjältevads skulle vi få betala till 250 tusen  :-/
Va? Menar du att det inte var tillägg för pustad fasad, det kan väl ändå inte stämma? För det är väl inte så att Hjältevadshus som du jämför med skulle ha 250.000 kr extra just för skillnaden mellan tegel och puts?

På vilket sätt resonerade ni när du skriver att det är på gott och ont att ha 300 jmf med 200 mm isolering under plattan?

Förstår inte varför det inte går att modifiera sina redan inlagda inlägg?

Nåväl, här kommer lite tillägg till senaste inlägget från mig:

Vi har nu rett ut vilken säljare vi kommer att diskutera vidare med och kommer att träffa honom för att gå vidare!! Steg ett blir att bygga huset och sedan kommer vi ta dubbelgarage etc etc som separata "projekt" - många idéer och planer finns det... ;D

Krabban: Din länk fungerar inte, vore kul att se vad du har där....!!!

TMC, vill du berätta vilken säljare bestämde ni er för??
Vi har återupptagit kontakten med "vår" säljare och det kanske blir ett sh hus i alla fall... ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.