3 237 läst · 18 svar
3k läst
18 svar
Sista utvägen: Är detta ett dolt fel?
Känns inte som att du fullgjort undersökningsplikten. Säljarens besiktning säger att garagetaket inte är besiktat. Precis som försäkringsbolaget skriver, så ersätter de inteför regnvatten eller markfukt. Så det ser inte möjligt ut att komma någonstans med det. Du får bita i det sura äpplet…S svare skrev:Tack för svaren så långt, de ligger väl i linje med det jag antagit.
Finns det ngn sorts beaktande att ta till frågeformuläret? Det jag tänker på är att garaget har i min mening byggt helt felaktigt utan rätt lutning och för långt mellan reglarna, vilket skapat de sänkor jag beskrev i mitt första inlägg. Att man sedan bygger trall ovanpå och "bygger in" problemet gör inte saken bättre.
Till detta hör att säljaren i fråga haft ett bygg och markföretag och således bör vetat bättre.
Men jag kanske greppar efter halmstrån...
Jag håller tyvärr med föregående skribenter här, din enda chans är att jämka med säljaren för att de antingen inte vet bättre (att de inte behöver betala något till er) eller känner skuld i frågan och vill betala någon form av ersättning till er.
Medlem
· Västernorrland
· 10 959 inlägg
Det ska ju sägas att det inte på något vis är förbjudet att bygga på olämpliga sätt. Det är ju när man köper sånt här man får besiktiga och undersöka saker och ting och allt framgår ju med största tydlighet redan i besiktningen att det rör sig om en problemkonstruktion. Redan där ska man som köpare göra nåt..........
Liknande trådar
-
Fixade sista hörnan i trädgården i år
Trädgård allmänt -
relä till el-golvvärme home assistant
Villalarm & Hemautomation -
Digital vattenmätare, Kamstrup och Homeassistant.
Villalarm & Hemautomation -
Trä-rampen sjunger på sista versen - hur stärka upp konstruktion?
Byggmaterial & Byggteknik -
Dramatisk prisökning på hus i Stockholm sista 10 åren
Artikelkommentarer