12 433 läst · 18 svar
12k läst
18 svar
Siemens kaffemaskin eq 6 läcker?
Snyggast j...vla maskin jag sett. Smidig i formatet och färgdisplay och belyst kopp. Enkel rengöring. Jag kör med filtret i vattentanken då behöver man inte hålla på o avkalka den. Bara en tablett då o då. Maler bönerna på halva tiden mot Siemens. Kapslad bryggenhet så den behöver man inte ta ur o rengöra som på Siemens. Tyvärr kör jag bara rent svart kaffe så har ingen erfarenhet av mjölk. Men fick det demonstrerat och det verkar riktigt smidigt. Finns en plastbehållare med i förpackningen den skulle man koppla nån slang till sen körde den något program själv med rengöringsmedel. Men som sagt inte provat det själv. Sen finns det en mjölkkylare som man kopplar med bluetooth till maskinen så pratar dom tydligen med varandra.
Att det blir vatten från andra ställen.
En helautomatisk maskin gör sig även ren inuti.
Den spolar kistan så att inte delar av poddspill sätter sig o ger en bitter eftersmak.
Detta vatten måste ta vägen någon stanns.
Därav vätskan.
Hade det varit en läcka så hade vattnet blivit klart o fint då du häller ut det, eller hur.
Nä det är smutsvatten från en rensad maskin.
Detta något som många märken arbetar med.
Onödigt att lägga pengar på en maskin som kommer göra det samma
Den spolar kistan så att inte delar av poddspill sätter sig o ger en bitter eftersmak.
Därav vätskan.
Hade det varit en läcka så hade vattnet blivit klart o fint då du häller ut det, eller hur.
Min EQ.5 läckte så det rann ut på bänken, ganska så kraftigt flöde. Dvs den läckte inte bara ut till uppsamlingsbrickan utan mest överallt.S SamuelAlm skrev:Att det blir vatten från andra ställen.
Därav vätskan.
Min nuvarande Delonghi spottar ur sig vatten vid start och stopp, har jag ett glas där kaffet kommer så är uppsamlingsbrickan snustorr, framförallt så läcker den inte som ett såll från andra ställen.