Okej, kretskortet frilagt men jag kan inte se något som verkar konstigt. Alla komponenterna sitter fast som de skall.
Har såklart också kollat att alla ledningar till värmepumpen går som de skall samt återigen resistans mätt pumpen. Det är så sjukt konstigt det här. Hur menar du att du slaktat ett gammalt nätagg? Det går ju att koppla in en apparatsladd direkt på kortet men hur jag sen skall mäta att det funkar vet jag inte. Pumpmotorn och övriga delar går ju så det är ju inget fel på tillförseln av ström. Värmepumpen ger 19 ohm på spänningskretsen vilket borde vara ok. Termostaten/Sensor 0435 är bytt till en ny. Några fler tips från experterna?
Kretskort med olika elektroniska komponenter såsom kondensatorer, reläer och microchip, ligger på ett vitt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Översidan på ett grönt kretskort med olika elektroniska stigar och lödpunkter, utan synliga defekter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
man kan ju löda om de orange reläerna
 
Av någon särskild anledning?
 
A
A AndreasAskim skrev:
Av någon särskild anledning?
Nä men bara för...
ett av dessa sköter ju värmen, eller förresten så är det nog det grå som är till värmen
 
Går det inte att mäta funktionen med multimeter innan man plockar fram lödpennan?
 
A
jo om du kör maskinen så att elementet belastar reläets kontakter
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.