6 485 läst · 35 svar
6k läst
35 svar
Siemens diskmaskin värmer inte
Okej, kretskortet frilagt men jag kan inte se något som verkar konstigt. Alla komponenterna sitter fast som de skall.
Har såklart också kollat att alla ledningar till värmepumpen går som de skall samt återigen resistans mätt pumpen. Det är så sjukt konstigt det här. Hur menar du att du slaktat ett gammalt nätagg? Det går ju att koppla in en apparatsladd direkt på kortet men hur jag sen skall mäta att det funkar vet jag inte. Pumpmotorn och övriga delar går ju så det är ju inget fel på tillförseln av ström. Värmepumpen ger 19 ohm på spänningskretsen vilket borde vara ok. Termostaten/Sensor 0435 är bytt till en ny. Några fler tips från experterna?
Har såklart också kollat att alla ledningar till värmepumpen går som de skall samt återigen resistans mätt pumpen. Det är så sjukt konstigt det här. Hur menar du att du slaktat ett gammalt nätagg? Det går ju att koppla in en apparatsladd direkt på kortet men hur jag sen skall mäta att det funkar vet jag inte. Pumpmotorn och övriga delar går ju så det är ju inget fel på tillförseln av ström. Värmepumpen ger 19 ohm på spänningskretsen vilket borde vara ok. Termostaten/Sensor 0435 är bytt till en ny. Några fler tips från experterna?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Av någon särskild anledning?
Går det inte att mäta funktionen med multimeter innan man plockar fram lödpennan?
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden