Skärmdump av Wi-Fi-nätverkslista som visar "NETGEAR86" som anslutet och andra tillgängliga nätverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mitt heter netgear86

Skärmbild av Wi-Fi-nätverkslista med väljaren inställd på "shellyswitch25-5DBB71" och nätet "NETGEAR86".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

väljer netgear86 här.
Skärmbild av Shelly-appens sökfunktion för att lägga till enheter i ett hem-wifi-nätverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmbild av en Shelly-app som visar anslutningen till nätverket "netgear86".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av Shelly-appen som visar "INCLUSION VERIFIYING INCLUDED DEVICES" med ikoner för grupp och ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen kommer detta.
Felmeddelande på skärm som visar misslyckad inkludering av enhet i Netgear86 WiFi-nätverk med knapp för att lägga till grupp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vet inte om man behöver det, men har du skapat ett rum som du kan lägga till enheten i?
Ser ut som du är inne i "ADD GROUP"
 
Du kan även prova utan appen, genom att ansluta direkt till shellyns wifi, öppna en weblåsare och gå in på 192.168.33:1.
Där kan du lägga in ditt wifis inställningar manuellt.
 
Prova att gå in i appen först, utan att vara ansluten till enheten. Välj add device, anslut till enhetens nätverk, gör sedan som det står på skärmen.

Borde fungera som du gör också dock...

Efter att du gjort som du själv beskrev ovan, vad händer med enheten då? Finns fortfarande enhetens egna nätverk kvar? Eller försvinner den från listan?
 
Går jag in i 192.168.33.1.så kan jag klicka tex slå av och på relät. Så den funkar eallafall.

Men kan inte lägga in mitt nätverk där heller.
Kommer hit sen händer inget.
Skärmdump av WiFi-anslutningsinställningar för en Shelly-enhet på en smartphone.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Går jag in i appen och loggar in på shellys wifi. Så kan jag ändra och styra allt i appen. Men så fort jag får in på mitt nätverk så kan jag inte göra något och inte lägga in Shelly på mitt nätverk. Ska ta med shelly till mina föräldrar sen och prova på deras nätverk. Om mitt spökar.
 
Men, du måste vara ansluten till shellyn när du lägger till den i appen. Där anger du sedan ditt trådlösa nätverks anslutningsuppgifter, vilket rum enheten skall tillhöra, namn på enheten mm. Kommer du så långt?
 
Om jag är ansluten till shelly. Går in i appen och väljer add device så kommer mitt nätverk. upp. Klickar i min kod
Skärmdump som visar felmeddelande för WiFi-anslutning på en mobil med bakgrundsbild av ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du är ansluten till Shelly's AP skall du gå till webgränssnittet, inte appen. öppna 192.168.33.1 och konfa shellyn. Annars är det ju lättare att vara ansluten till det vanliga wifi och välja add device i appen. Men när inte det senare funkar funkar alltid det första.
Webgränssnitt för Shelly 1 smart enhet visar alternativ såsom Switch, Timer, och inställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


EDIT: såg att du provat men du gör nog något fel, jag har aldrig misslyckats med båda av de två sätten, direkt funkar alltid...

EDIT2: gör förresten en factory reset också innan du prövar igen. Ta en bärbar dator och koppla upp mot Shelly AP gå in och konfa helst även med reserverad fast IP
 
Logga in på 192.168.33.1
Skärmdump av gränssnittet för Shelly 2.5 med IP-adress 192.168.33.1 visandes tomma mätkanaler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmdump av en inloggningsida med fokus på inställningen "WIFI MODE - CLIENT" markerad med blått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmdump av enhetsinställningar med fokus på anslutning till Wi-Fi-nätverket NERGEAR86.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här händer inget mer sen.
 
Nä nu är den ju kopplad till det vanliga nätet. Koppla upp datorn / telefonen till ditt vanliga wi-fi. Installera en IP Scan verktyg och hitta den IP som shellyn nu använder. Gå sen in i appen och välj lägg till device med IP adress typ.. tyvärr krånglar det ibland och då måste man hitta rätt IP en gång.
 
Du kan titta i den router också för att hitta rätt IP
 
Nu såg jag vad du gör fel i första läget. Gå in och gör en factory reset så startar vi från där.

När du sen öppnar appen och väljer lägg till ny device så har du valt ShellyAP. Gör inte det! Välj ditt vanliga wifi (det står faktiskt "Please choose your Home WiFi network" , dvs Netgear86. Ange ditt vanliga lösenordet och gå vidare. Nu kommer shellyn nästan helt säkert koppla upp sig på ditt vanliga nät och sen visa sig som ny device i appen.

Bara när ovan inte fungerar gör du som jag beskrev i tidigare inlägg.
 
J jonaslatt skrev:
Logga in på 192.168.33.1
[bild]

Här händer inget mer sen.
Hur stavar du NETGEAR?
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Hur stavar du NETGEAR?
Sant, jonaslatt har faktiskt stavat nätverksnamnet fel... men egentligen behöver han(hon?) aldrig stava om han väljer rätt nät i appen när han väljer add device, nu har han ju valt att shellyn skall koppla upp mot sin egen AP och det funkar ju inte. Sen stavat fel på nätet så det är flera handhavande misstag som skett. (nu väntar vi bara på att någon skall säga att med en Plejd hade det aldrig blivit fel ;-))
 
Stavat fel såg jag. Men har provat säkert 15-20 gånger och det blir nog inte fel varje gång. Plus att det redan står nätet så jag skriver inte ens in det. .


ny device : Jag väljer alltid mitt nätverk. Men såg nu att shelly e markerat när jag tid kortet..


Skärmdump av en enhets nätverksinställningar för WiFi-anslutning med markerat nätverk 'NERGEAR86'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Provade att logga in på shelly. Och aktivera mitt nätverk. Kollade i routern men den finns inte med där ändå.
Ladda också ner en ip app men den finns inte där heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.