Ja, nått fel gör du.. jag har inte misslyckats en enda gång. Om du inte gör fel så är enheten trasig, har du bara en eller har du fler? Har du lyckats med någon annan?
 
Jonaslatt, resetta shellyn och ett nytt försök.
 
  • Gilla
cdt och 1 till
  • Laddar…
En factory reset som tidigare nämnts är nog bra och börja på ruta ett igen.

Det bör funka enligt dom flesta förslag ovan...
Kolla så inte din router eller accesspunkt ligger i någon form av ”isolated mode”

Kör du DHCP på routern?
 
Tror ändå att det e något med mitt nätverk.
Jag har tidigare byggt datorer och mycket ominstallation. Vilket inte är så svårt men ändå. Jag håller också på med felsöknings program till bilar.

Men just nu e jag helt ute och cyklar.
 
Skärmupptagning av routerinställningar visar WiFi-nätverksalternativ och säkerhetsinställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ett tips är annars att gå till shellys supportsida på Facebook, dom är extremt hjälpsamma och snabba på att ge dig hjälp där! Shelly support group (english version) heter den..

Jag hade faktiskt ett liknande fel som dig med min första shelly. Jag anslöt till den och la till den i appen, skrev in nätverksuppgifter och sedan Save. Därefter försvann den men den lades aldrig in i appen! Dock så var jag tvungen att göra hårdvarureset för att komma åt den på nytt och göra ett nytt försök... det visade sig att det var min accesspunkt som var i något form av ”isolated mode” vilket gjorde att alla mina enheter kunde ansluta till wifi och få tillgång till internet. Men dom kunde aldrig prata med varandra sinsimellan.... eftersom allt jag har här hemma som pratar med varandra är trådburet har jag aldrig märkt detta och ej haft ett problem. Förns den dagen jag då skulle lägga till en shelly och kunna få kontakt med den via telefonen....

Men, det kan ju också vara din enhet som faktiskt är dålig!? Tycker du ska ge support sidan en chans, går det att lösa så gör dom det nog rätt snabbt. Det är vanligtvis väldigt enkelt att lägga till shelly enheterna! :)
 
Du råkar inte bara köra på 5ghz på nätverket va? För det funkar nog inte shelly på....
 
Nix får inte ens upp 5g i alternativen på shelly.
Har inte Facebook men ska fjäska för sambon.
Men först prova föräldrarnas nät imorgon så märker man om det e det som spökar.
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
J jonaslatt skrev:
Nix får inte ens upp 5g i alternativen på shelly.
Har inte Facebook men ska fjäska för sambon.
Men först prova föräldrarnas nät imorgon så märker man om det e det som spökar.
Annars kan du prova att installera den mot en wifi hotspot från någon smartphone.
Har du provat och resetta den?
 
Japp provat nolla via wifi och i hålet under shelly
 
J jonaslatt skrev:
Japp provat nolla via wifi och i hålet under shelly
Vad jag vet, så ska man bryta och slå på strömmen, sedan trigga SW ingången 5 gånger inom 1 minut.
 
Tror det är en 2,5 du har, den ska gå att fabriksåterställa med en tandpetare. Men även via webgränssnittet som du verkar ha gjort. Vad är det för router du har? Sen ska det som sagts ovan här gå att nollställa genom att bryta strömmen och efter att den är påslagen igen slå på och av minst 5ggr via SW terminalen
 
netgear router r6220
 
J jonaslatt skrev:
[bild]
Såg att du fått upp detta meddelande, är det något som brukar hända? Är du säker på att du verkligen anger rätt lösenord? Kanske har du något konstigt tecken som gör att det buggar? Prova isf att byta lösenord på nätverket och testa igen.

Om du går in på shellys hemsida så kan man trycka på chat ikonen nere till höger för support, kräver dock att man registrerat sig för messenger, vet inte om man måste vara reggad på Facebook för att det ska fungera. Men rekommenderar dig verkligen att göra det isf!
 
J jonaslatt skrev:
netgear router r6220
@jonaslatt
har tittat igenom manualen men hittar inget givet som kan vara "fel"
Det finns en access controll som kan blockera nya enheter den ska vara på "allow..."
Skärmdump av nätverksinställningar med Access Control alternativ för att tillåta nya enheter att ansluta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samma sak med inställningen för blocked sites (om du nu inte medvetet vill blockera något)
Inställningsmeny för blockering av webbplatser på en router med markerat alternativ för "Keyword Blocking".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen skulle jag välja att minska ned DHCP scopet till 155 adresser och ändra start adress till 192.168.1.100 (typ)
Skärmdump av LAN-inställningar i en router med markerad DHCP-startadress 192.168.1.2 och ändring till .100.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men tror inte att det är något av detta som spökar för dig. Routern är iof en ganska billig men ändå funktionsrik så visst borde det funka. Kan du prova med shellyn närmare din router bara för att utesluta att det är det som ställer till det i registreringsläget. Din telefon har bättre WiFi täckning än vad shellyn har så det kan faktiskt hända ibland..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.