Angående DHCP menar jag då att du sätter fasta IP på dina Shelly, börja med ex 192.168.1.20 och stega uppåt sen
 
Tack för tydlig beskrivning. Kollade igenom dina punkter direkt men de va ifyllda som de skulle.
Både jag och sambon har problem att få kontakt och tappar wifi flera gånger om dagen på vårt wifi i telefon. Så kanske ligger felet där ändå.
 
J jonaslatt skrev:
Tack för tydlig beskrivning. Kollade igenom dina punkter direkt men de va ifyllda som de skulle.
Både jag och sambon har problem att få kontakt och tappar wifi flera gånger om dagen på vårt wifi i telefon. Så kanske ligger felet där ändå.
kan så vara att det är routern som krånglar, men testa gärna med shellyn nära routern efter att du fabriksåterställt shellyn. Din router är väl inte dålig men det är en av de billigare vilket väl påverkar prestandan. Asus har några värstingar om man inte vill gå hela vägen till separata AP eller mesh. Andra kan säkert råda bättre om du väljer att byta router
 
J jonaslatt skrev:
Tack för tydlig beskrivning. Kollade igenom dina punkter direkt men de va ifyllda som de skulle.
Både jag och sambon har problem att få kontakt och tappar wifi flera gånger om dagen på vårt wifi i telefon. Så kanske ligger felet där ändå.
Det låter ju inte så bra.
Har du provat att koppla shellyn till en wifi hotspot?
 
Provade hos mina föräldrar idag och den starta direkt. Så nu vet jag att felet ligger hos mitt nätverk.

Tack alla för hjälpen.
 
  • Gilla
leby och 1 till
  • Laddar…
Casaloco
Casaloco Casaloco skrev:
Såg att Shelley verkar vara på gång med en 230v dimmer [länk]

Tolkade det som att det går att dimmra 230v led med den? Finns det något annat prisvärt alternativ som redan är släppt med samma funktion? (Jag känner redan till plejd)
Jag har beställt 2 st, de lovar skeppning 1/11 så det är ju inte långt kvar. Kan recensera dem så snart jag fått dem. De har inställning för både bakkant och framkant. Det ska absolut gå att dimma led.
 
  • Gilla
crazytok och 2 till
  • Laddar…
Jag har beställt Shelly Button med 1pm, skickas 1/11 preliminärt pga problem med plasten.
Ska bli kul att testa.
 
  • Shelly 1/PM-knappen i olika vinklar och installationssätt, stilfull design, användning utanför vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Casaloco Casaloco skrev:
Såg att Shelley verkar vara på gång med en 230v dimmer [länk]

Tolkade det som att det går att dimmra 230v led med den? Finns det något annat prisvärt alternativ som redan är släppt med samma funktion? (Jag känner redan till plejd)
jag fick till svars att mina Led spottar i taket var osäkert på om det skulle fungera. Köp o prova tyckte dom.... fick aldrig riktigt reda på Varför det inte skulle funka dock? :thinking:

kanske kan ni förklara för mig varför dessa inte säkert är kompatibla?
Närbild på en blå LED-drivare med tekniska specifikationer hållen i en hand mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en LED-spotlight med tekniska specifikationer synliga på etiketten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
:rofl:
leby leby skrev:
Sant, jonaslatt har faktiskt stavat nätverksnamnet fel... men egentligen behöver han(hon?) aldrig stava om han väljer rätt nät i appen när han väljer add device, nu har han ju valt att shellyn skall koppla upp mot sin egen AP och det funkar ju inte. Sen stavat fel på nätet så det är flera handhavande misstag som skett. (nu väntar vi bara på att någon skall säga att med en Plejd hade det aldrig blivit fel ;-))
Plejd krånglar aldrig:rofl:
 
  • Haha
leby
  • Laddar…
Tyckte Shelly verkade prisvärda så köpte en Shelly 1 på Kjell&Co för att pröva.

Styr nu fönsterlampan i sovrummet, dels via soluppgång/solnedgång men även att den är stängs av på natten när vi ska sova. Dessutom fungerar ju knappen som vanligt så övriga i familjen inte behöver bry sig om appar.
Kollade på Plejd först men priset på Shelly samt att den är lite mer öppen än Plejd gjorde valet ganska enkelt.

Har nu beställt 4st Shelly 1 och 4st Shelly 1PM och en Shelly 2,5 från Shelly.cloud.
Tänkte beställa några button samt shelly dimmer när dessa kommer in i lager.

Kanonprodukt till riktigt bra pris!
 
  • Gilla
Härryda2015 och 4 till
  • Laddar…
Billigt blev plötsligt ännu billigare! (y):D
 
  • Haha
  • Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
D
Någon som kör Domoticz tillsammans med Shelly, försöker komma till en slutsats om vad som är enklast men ser att folk kör lite olika lösningar, tips?

Eller kanske Fibaro är en bättre lösning tillsammans med Domoticz?
 
Jag använder både. Shelly klart billigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.