13 084 läst · 496 svar
13k läst
496 svar
Ser ut som vi har en vinnare!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 156 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 156 inlägg
Det borde det absolut. Problemet är väl att man inte alls kan prata med varandra. Jag tror att demokraterna skulle kunna tänka sig en rimlig överensstämmelse, trots Trumps uttalande om att folk önskar få abortera efter barnet är född. Jag tror samtidigt att republikanerna inte vill irritera den viktiga gruppen som är för hårda abortlagar. Gruppen som helt vill förbjuda tror jag att Trump känner att han kan strunta i, men inte gruppen som är för kraftiga restriktioner. Jag tror ändå att en klar majoritet av USAs medborgare är för en rätt så liberal abortlagstiftning.Gimp skrev:
Demokraternas hållning gentemot abortfrågar var i många avseenden rent ut sagt vidrig och majoriteten av amerikanska folket, inte minst kvinnorna förefaller faktiskt vara väldigt nöjda med den utveckling som skett den senaste tiden. Om svåra komplikationer skulle tillstöta (vilket är väldigt ovanligt) så vore det väldigt förvånande om en mor inte vore villig att dö för sitt barn istället för tvärt om. Med kristna värdering och drivkraften hos Trump och hans närmsta så kanske Amerika på sikt kan läka såren från de senaste 4 åren och gå vidare. Kanske finns det hopp även för oss.. Det minsta vi kan göra i nuläget är att försöka anamma lite av deras moral jämte mot sakfrågorna medan Trump sliter dag som natt med att lösa Ukraina-frågan. Vi får vara tacksamma för att en så pass mäktig allierad ser fred i Europa som ett av sina absolut främsta mål.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 415 inlägg
Trump? Kristen?! 🤣
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 156 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 156 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 415 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 415 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 415 inlägg
Så du menar att Demokraterna jobbar mot gratis utbildning och sjukvård?Intet skrev:
Jag upplever det tvärt om, att demokraterna strävar ditåt, men det tar tid att få med befolkningen på tåget.
Jag kollar till exempel på ACA och deras stundentlånsefterskänkning.
Det var nog det löjligaste inlägget hittills i tråden, och det säger en del.S Småhusägare skrev:Demokraternas hållning gentemot abortfrågar var i många avseenden rent ut sagt vidrig och majoriteten av amerikanska folket, inte minst kvinnorna förefaller faktiskt vara väldigt nöjda med den utveckling som skett den senaste tiden. Om svåra komplikationer skulle tillstöta (vilket är väldigt ovanligt) så vore det väldigt förvånande om en mor inte vore villig att dö för sitt barn istället för tvärt om. Med kristna värdering och drivkraften hos Trump och hans närmsta så kanske Amerika på sikt kan läka såren från de senaste 4 åren och gå vidare. Kanske finns det hopp även för oss.. Det minsta vi kan göra i nuläget är att försöka anamma lite av deras moral jämte mot sakfrågorna medan Trump sliter dag som natt med att lösa Ukraina-frågan. Vi får vara tacksamma för att en så pass mäktig allierad ser fred i Europa som ett av sina absolut främsta mål.