Hur spenderar du dagen?

• Tårta och ballonger

• Slickar sår

• Som vanligt

Logga in och rösta för att se resultatet.
Fairlane
Gimp Gimp skrev:
Oavsett skulle frågan lösas rätt lätt om båda parter kunde prata med varandra, dom flesta är inte ultra åt något håll, typ gå halva vägen var.
Det borde det absolut. Problemet är väl att man inte alls kan prata med varandra. Jag tror att demokraterna skulle kunna tänka sig en rimlig överensstämmelse, trots Trumps uttalande om att folk önskar få abortera efter barnet är född. Jag tror samtidigt att republikanerna inte vill irritera den viktiga gruppen som är för hårda abortlagar. Gruppen som helt vill förbjuda tror jag att Trump känner att han kan strunta i, men inte gruppen som är för kraftiga restriktioner. Jag tror ändå att en klar majoritet av USAs medborgare är för en rätt så liberal abortlagstiftning.

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Demokraternas hållning gentemot abortfrågar var i många avseenden rent ut sagt vidrig och majoriteten av amerikanska folket, inte minst kvinnorna förefaller faktiskt vara väldigt nöjda med den utveckling som skett den senaste tiden. Om svåra komplikationer skulle tillstöta (vilket är väldigt ovanligt) så vore det väldigt förvånande om en mor inte vore villig att dö för sitt barn istället för tvärt om. Med kristna värdering och drivkraften hos Trump och hans närmsta så kanske Amerika på sikt kan läka såren från de senaste 4 åren och gå vidare. Kanske finns det hopp även för oss.. Det minsta vi kan göra i nuläget är att försöka anamma lite av deras moral jämte mot sakfrågorna medan Trump sliter dag som natt med att lösa Ukraina-frågan. Vi får vara tacksamma för att en så pass mäktig allierad ser fred i Europa som ett av sina absolut främsta mål.

• Haha
  • Wow
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Trump? Kristen?! 🤣

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
S Småhusägare skrev:
medan Trump sliter dag som natt med att lösa Ukraina-frågan. Vi får vara tacksamma för att en så pass mäktig allierad ser fred i Europa som ett av sina absolut främsta mål.
Bara en liten fråga, tycker du att Ukraina har något att säga i frågan?

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
RoTe
Svensken ser rött gällande abortfrågan utan att dom ens har en aning om vad den betyder.

• Gilla
JockesBananer23
  • Laddar…
Rätt enkelt, tycker jag.
Människan har, helt enkelt, rätt att bestämma över sin egen kropp.
Varför krångla till det!?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
L Lilak skrev:
Rätt enkelt, tycker jag.
Människan har, helt enkelt, rätt att bestämma över sin egen kropp.
Varför krångla till det!?
tja. Det är väl det där med -när livet börjar, som är problemet. Här har vi 12 veckor. Varför inte 11 eller 13? Osv.

Det intressanta med republikanerna är att de bara är "Pro-life" fram tills du är född...
Karikatyr om pro-life politik; vänsterpanel: fokus på gravid kvinna med stödjande politiker. Högerpanel: samma moder med barn bemöts av aggressiva anklagelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Det intressanta med republikanerna är att de bara är "Pro-life" fram tills du är född...
[bild]
Så är det. Gäller tyvärr även det andra konservativa partiet.

Intet Intet skrev:
Så är det. Gäller tyvärr även det andra konservativa partiet.
Jasså? På vilket sätt då?

13th Marine 13th Marine skrev:
Jasså? På vilket sätt då?
Jo. När barnet väl är fött, finn väldigt lite av det som vi ser som självklarheter, såsom gratis utbildning och sjukvård.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Jo. När barnet väl är fött, finn väldigt lite av det som vi ser som självklarheter, såsom gratis utbildning och sjukvård.
Så du menar att Demokraterna jobbar mot gratis utbildning och sjukvård?

Jag upplever det tvärt om, att demokraterna strävar ditåt, men det tar tid att få med befolkningen på tåget.
Jag kollar till exempel på ACA och deras stundentlånsefterskänkning.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
S Småhusägare skrev:
Demokraternas hållning gentemot abortfrågar var i många avseenden rent ut sagt vidrig och majoriteten av amerikanska folket, inte minst kvinnorna förefaller faktiskt vara väldigt nöjda med den utveckling som skett den senaste tiden. Om svåra komplikationer skulle tillstöta (vilket är väldigt ovanligt) så vore det väldigt förvånande om en mor inte vore villig att dö för sitt barn istället för tvärt om. Med kristna värdering och drivkraften hos Trump och hans närmsta så kanske Amerika på sikt kan läka såren från de senaste 4 åren och gå vidare. Kanske finns det hopp även för oss.. Det minsta vi kan göra i nuläget är att försöka anamma lite av deras moral jämte mot sakfrågorna medan Trump sliter dag som natt med att lösa Ukraina-frågan. Vi får vara tacksamma för att en så pass mäktig allierad ser fred i Europa som ett av sina absolut främsta mål.
Det var nog det löjligaste inlägget hittills i tråden, och det säger en del.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
TheImprovisor
RoTe RoTe skrev:
Svensken ser rött gällande abortfrågan utan att dom ens har en aning om vad den betyder.
Hur menar du?

RoTe
TheImprovisor TheImprovisor skrev:
Hur menar du?
T.ex att vissa stater tillåter abortion upp till 9e månaden.

• Gilla
JockesBananer23
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.