daddydj daddydj skrev:
Herregud, chansen att någon köper begagnade trosor (oanvända eller inte) måste vara minimal. Ännu en vara som inte kommer att bli såld men där säljaren blir skyldig Sellpy 10 kr för annonskostnaden.
Skojar du?
Begagnade trosor kostar i regel betydligt mer än nya.

Jag vet att det finns en massa saker där ute på internet som man som mellanmjölkssvenne inte vill veta av, men de förekommer ändå..

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Oanvända fula begagnade trosor för 250 kr blir hur som helst svårsålda.

Stefan N Stefan N skrev:
1500:- för en liten tygpåse? [länk]
när man kan få ett par gamla tofflor för samma pris? [länk]
I storlek 45 också! :crysmile:

Stefan N Stefan N skrev:
1500:- för en liten tygpåse? [länk]
när man kan få ett par gamla tofflor för samma pris? [länk]
Sellpy samfraktar så man kan köpa båda två för 3000 kr och ändå bara betala en fraktavgift på 49 kr... :)

• Haha
Sommartorparn
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
@daddydj Telefonen har jag redan lagt upp för längesen. Sålde tydligen inte för 2250kr så nu är den sänkt:

[länk]
Undrar hur mycket den sänks nästa gång? :)

En full sellpy-säck väntar på att bli upphämtad.

• En full blå Sellpy-säck framför en brun dörr, bredvid en träpall och två pumpor på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
MultiMan
  • Gilla
Sommartorparn och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
1500 nu, bäst du skyndar dig! [länk]
Bra surfat MultiMan, Nu är det tredje gången telefonen som kostar 249 kr ny är ute på Sellpy, de provade först med 2250 kr, sänkte sedan till 1750 kr och nu slutligen 1500 kr. Kommer alltså sluta med att varan blir osåld och säljaren blir skyldig Sellpy 10 kr. Frågan är sedan om Sellpy slänger, skänker bort eller säljer varan på annan marknad?

Hemmakatten
Tre annonser blir väl 3x10kr att betala för säljaren, lättförtjänta pengar för Sellpy. Varan finns allrid kvar hos säljaren som får paketera och skicka till köparen, så inga skrotkostnader för Sellpy

Endast en avgift tas ut om dom sänker priset, sen finns ju aldrig varan kvar hos säljaren den har ju Sellpy hämtat upp.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Hemmakatten
Ok. Då har jag haft alldeles fel. Men vad i herrans namn ska Sellpy med alla prylar till? Låter inte som nån bra affärsidé att ha en massa kostsamma lagerutrymnen för saker som aldrig säljs.

Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Ok. Då har jag haft alldeles fel. Men vad i herrans namn ska Sellpy med alla prylar till? Låter inte som nån bra affärsidé att ha en massa kostsamma lagerutrymnen för saker som aldrig säljs.
Jag gissar att de säljer alla varor i ett stort parti till något annat land och därför får hyfsat betalt. De har över 400 000 varor på Tradera just nu så det måste bli miljontals varor per år så de har säkert avtal med någon som skeppar detta vidare till en annan marknad.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.