P PW92 skrev:
Såhär ska det se ut! Ingen sur fru/sambo :cool:
Happy wife, happy life!
 
  • Gilla
rdahlin
  • Laddar…
S
B bisha skrev:
Asus router använd som AP och kopplad till en Ubiquiti router ( gömd i en omgjord medicinskåp tillsammans med andra switchar) . Kablar och adapter välgömda i kabelkanalen bakom. AP finns på ovanvåningen men täcker hela huset.
Funkar klockrent och utan omstarter . Inga klagomål från frun på väldigt länge
kabelkanalerna… :heart: hade du den där fönsterfirman på besök hos dig också?
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
S stugfar skrev:
kabelkanalerna… :heart: hade du den där fönsterfirman på besök hos dig också?
Fönsterfirma?
 
S
B bisha skrev:
Fönsterfirma?
nej nu var jag dum, jag ber om ursäkt. Tänkte på en annan tråd på forumet om en fönsterfirma som är populär och gjorde mig lustig över dina något sneda kabelkanaler.
 
  • Gilla
Karl.s och 1 till
  • Laddar…
S stugfar skrev:
nej nu var jag dum, jag ber om ursäkt. Tänkte på en annan tråd på forumet om en fönsterfirma som är populär och gjorde mig lustig över dina något sneda kabelkanaler.
Håller med de är sneda . Det är snarare klistret från de som har släppt där .:crysmile::crysmile:
 
J JensW skrev:
varför inte över dosan? Bara av nyfikenhet
Hade varit ännu snyggare men gick inte för dosan satt för nära väggen
 
  • Gilla
JensW
  • Laddar…
Tycker att hyfsat moderna ac - routrar har en fenomenal prestanda jfr tidigare standards. Inte ens testat ax ännu för jag har ingen anledning: full 400 mbps+ -täckning på 5 GHz i hela kåken inkl källarens alla skrymslen, från en enkel TP-Link AC2300 som är placerad på övervåningen i en 1 1/2-plans kåk plus källare.

Kanske har vi bara tur men ju enklare desto bättre. Givet att om man sitter i en betongkåk rakt igenom att det behövs fler AP. men i detta fall en träkåk med tegel på utsidan annars träbjälklag överlag. Allt har blivit så enormt mycket smidigare att fixa via wifi senaste decenniet tack vare nya standards för wifi, beamforming etc.
__
PS. Så här pissenkelt gjorde jag och kan väl tillstå att det ser likadant ut idag... JA jag ska fixa patchpaneler... snart. https://www.byggahus.se/forum/threads/foton-pa-era-naetverksloesningar.192990/page-48#post-3898655
 
Redigerat:
K Kim84 skrev:
Håller helt med dig! Det var tyvärr inte möjligt då dosan satt för nära listen
Nu är du inte tillräckligt kreativ. Det hade ju visst gått. DU hade ju inte behövt sätta den centrerat, räcker att den döljer.
 
M Martin Lj skrev:
Vi har bara användt wifi sedan vi flyttade in i vårt hus för 4 år sedan. Routern har legat under en garderob i sonens rum. Det har samlats damm och varit dålig täckning. Det har varit bättre täckning ifrån våra hyresgästers router som bor vägg i vägg.

Bestämde att sätta upp routern på väggen i helgen då frun var borta. Den hamnade lite halvprovisoriskt på väggen pga elkabeln var för kort. Hade tänkt sätta den uppe vid taklisten.

Min fru tycker det är fult och vill att jag ska dölja routern på något smart sätt. I en låda eller skåp sa hon.

Någon som kan ge min lite inspiration eller tipps på hur jag döljer routern smidigast?

[bild]

Det blev jäkla bra täckning vid min xbox hörna nu i alla fall :cool:
Inget fel på det. Funktion före design.
 
H HEM2121 skrev:
Du bjöd på det;):D
Bygg in den i väggen?Gör en diskret lucka.
 
V view99 skrev:
Happy wife, happy life!
Du hann före mig...
 
  • Gilla
view99
  • Laddar…
M Martin Lj skrev:
Vi har bara användt wifi sedan vi flyttade in i vårt hus för 4 år sedan. Routern har legat under en garderob i sonens rum. Det har samlats damm och varit dålig täckning. Det har varit bättre täckning ifrån våra hyresgästers router som bor vägg i vägg.

Bestämde att sätta upp routern på väggen i helgen då frun var borta. Den hamnade lite halvprovisoriskt på väggen pga elkabeln var för kort. Hade tänkt sätta den uppe vid taklisten.

Min fru tycker det är fult och vill att jag ska dölja routern på något smart sätt. I en låda eller skåp sa hon.

Någon som kan ge min lite inspiration eller tipps på hur jag döljer routern smidigast?

[bild]

Det blev jäkla bra täckning vid min xbox hörna nu i alla fall :cool:
Skaffa ett meshnätverk och laga väggen. Billigast, bäst och snyggast.
 
M Martin Lj skrev:
Vi har bara användt wifi sedan vi flyttade in i vårt hus för 4 år sedan. Routern har legat under en garderob i sonens rum. Det har samlats damm och varit dålig täckning. Det har varit bättre täckning ifrån våra hyresgästers router som bor vägg i vägg.

Bestämde att sätta upp routern på väggen i helgen då frun var borta. Den hamnade lite halvprovisoriskt på väggen pga elkabeln var för kort. Hade tänkt sätta den uppe vid taklisten.

Min fru tycker det är fult och vill att jag ska dölja routern på något smart sätt. I en låda eller skåp sa hon.

Någon som kan ge min lite inspiration eller tipps på hur jag döljer routern smidigast?

[bild]

Det blev jäkla bra täckning vid min xbox hörna nu i alla fall :cool:
Släng dina kallingar över den så kommer hon klaga på något annat.

Ser väl bra ut, men som någon skrev innan hämta elen från det andra rummet.
 
J johanlund77 skrev:
Skaffa ett meshnätverk och laga väggen. Billigast, bäst och snyggast.
Snyggast möjligen, kanske billigare men definitivt inte bättre än ett välplanerat Wi-Fi.
 
MrJay
martin43 martin43 skrev:
Efter lång vånda och mycket beslutsångest fick accesspunkten hos oss förbli omålad för tillfället då det ej gick att finna tillförlitlig data på hur/om det påverkar radioprestandan. Det kanske omvärderas vid nästa WAF-review.
[bild]
Du är medveten om att Unifi säljer ”skins” för dessa? Svart finns med, kolla på Dustin.

Jag börjar bli rätt säker på att syftet med denna tråd är satir i syfte att underhålla/karma farming.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.