Tror du?
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag hade i och för sig blivit förbannad på spotlightsen från 2002. Men det hör ju inte till ämnet.
Ser det framför mig svartmålat och 3 stycken AP istället för spotlights. Inte min stil men lite coolt ändå.
 
K koolla skrev:
Nu är du inte tillräckligt kreativ. Det hade ju visst gått. DU hade ju inte behövt sätta den centrerat, räcker att den döljer.
Fast minsta avståndet som bör vara till väggen är ju 60 cm enligt tillverkaren. Den sitter redan närmare än så på grund av den där WAF.
 
Här finns flera lösningar (baserade på samlade erfarenheter av mina tio år som fru till en man:

1) Tjafsa emot, hävda att det visst är snyggt men samtidigt planerar du en ny överraskning: Måla hela rummet i samma färg som routern. Glöm inte sladdarna!!
2) Tjafsa emot, hävda att det visst är snyggt fastän du egentligen tycker att det är fult. Gör inget mer och vänta på att din fru kommer på en lösning.
3) Tjafsa emot, hävda att det visst är snyggt. Sen hänger du upp ännu fler fula saker på väggarna.

:crysmile::rofl::heart:
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
David Wallin och 4 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
WAF hade blivit ännu lite högre om du monterat den där rakt ovanför dosan istället?
Ja, förstod inte varför den sattes så ?
 
M Martin Lj skrev:
Vi har bara användt wifi sedan vi flyttade in i vårt hus för 4 år sedan. Routern har legat under en garderob i sonens rum. Det har samlats damm och varit dålig täckning. Det har varit bättre täckning ifrån våra hyresgästers router som bor vägg i vägg.


Bestämde att sätta upp routern på väggen i helgen då frun var borta. Den hamnade lite halvprovisoriskt på väggen pga elkabeln var för kort. Hade tänkt sätta den uppe vid taklisten.

Min fru tycker det är fult och vill att jag ska dölja routern på något smart sätt. I en låda eller skåp sa hon.

Någon som kan ge min lite inspiration eller tipps på hur jag döljer routern smidigast?

[bild]

Det blev jäkla bra täckning vid min xbox hörna nu i alla fall :cool:[/QUOTE

Jag har min vid elskåpet. Då blir all ”bröte” på samma plats. Bor dock i lägenhet så elskåpet sitter i hallen
 
M Martin Lj skrev:
Gjorde en quickfix nu när jag kom hem ifrån jobbet. Vad tror ni?

[bild]
Ja nu fick den ett helt annan utseende, passar bättre till väggen.
Blir hon glad över.:giggle:
 
Samla ihop alla sladdar med buntband, krok i taket som du hänger hela rasket i, såblr ju väggen helt fri! Ev kan du måla allt som hänger i kroken i samma färg som väggen...och taket...eller nåt! Blir kanon!
 
martin43 martin43 skrev:
Din fru har rätt. Det ser ut som skit. Lösningen är redan given. Behåll frun (!) och sätt upp en accesspunkt istället. Klipp antennerna på routern och göm den nånstans. Accesspunkten får ström via nätverkskabeln så den går att montera snyggt.

Efter lång vånda och mycket beslutsångest fick accesspunkten hos oss förbli omålad för tillfället då det ej gick att finna tillförlitlig data på hur/om det påverkar radioprestandan. Det kanske omvärderas vid nästa WAF-review.
[bild]
Visserligen trepack, men ändå ....
https://www.dustinhome.se/product/5011122368/nanohdu6-lite-casing-tyg-3-pack
Nanohd/U6 Lite tygklädsel i svart med blå kontur, visas på Dustin Home webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
Ja det blev gräsligt fult men är väl ett provisorium Enkeltyatt dölja en router med antenner och bara låta antennerna sticka upp Bättre kan du
 
K Kim84 skrev:
Fast minsta avståndet som bör vara till väggen är ju 60 cm enligt tillverkaren. Den sitter redan närmare än så på grund av den där WAF.
Prova om du skulle märka skillnad. Det gör du inte
 
M Martin Lj skrev:
Vi har bara användt wifi sedan vi flyttade in i vårt hus för 4 år sedan. Routern har legat under en garderob i sonens rum. Det har samlats damm och varit dålig täckning. Det har varit bättre täckning ifrån våra hyresgästers router som bor vägg i vägg.

Bestämde att sätta upp routern på väggen i helgen då frun var borta. Den hamnade lite halvprovisoriskt på väggen pga elkabeln var för kort. Hade tänkt sätta den uppe vid taklisten.

Min fru tycker det är fult och vill att jag ska dölja routern på något smart sätt. I en låda eller skåp sa hon.

Någon som kan ge min lite inspiration eller tipps på hur jag döljer routern smidigast?

[bild]

Det blev jäkla bra täckning vid min xbox hörna nu i alla fall :cool:
Mitt tips är också att sätta upp en hylla för den. Lägg den INTE i en låda för då tappar den täckning direkt.
Och sen, spelar man xbox så ska man inte göra det med wifi. DRA sladd för bövulen
 
D Danjel skrev:
tycker det ser jädrigt snyggt ut.
Du skulle kunna dölja den genom att köpa en tapet med routrar på som motiv och sätta på resten av väggarna.

/Danjel
Eller en spindeltapet så kan man ha ”Finn 1 fel” efter några glas vin med vännerna.
 
  • Gilla
TobbeP
  • Laddar…
Jag skulle inte göra någonting. Den syns ju knappt.
 
  • Haha
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.