K Kim84 skrev:
Gömma routern och sätta upp en diskret accesspunkt istället?
Dessutom matas den med ström via nätverkskabel så du slipper strömkabel dit.
 
  • Gilla
JapeFox
  • Laddar…
F
M Martin Lj skrev:
Vi har bara användt wifi sedan vi flyttade in i vårt hus för 4 år sedan. Routern har legat under en garderob i sonens rum. Det har samlats damm och varit dålig täckning. Det har varit bättre täckning ifrån våra hyresgästers router som bor vägg i vägg.

Bestämde att sätta upp routern på väggen i helgen då frun var borta. Den hamnade lite halvprovisoriskt på väggen pga elkabeln var för kort. Hade tänkt sätta den uppe vid taklisten.

Min fru tycker det är fult och vill att jag ska dölja routern på något smart sätt. I en låda eller skåp sa hon.

Någon som kan ge min lite inspiration eller tipps på hur jag döljer routern smidigast?

[bild]

Det blev jäkla bra täckning vid min xbox hörna nu i alla fall :cool:

Köp snyggare grejer och montera i taket. Typ
https://www.webhallen.com/se/product/335098-Ubiquiti-UniFi-6-Lite-Access-Point
 
F flaxie skrev:
Dessutom matas den med ström via nätverkskabel så du slipper strömkabel dit.
Det är en nätverkskabel som är dragen i den dosan.
 
Bygg en faradaylåda att ha routern i för bästa täckning. Den dubblar dessutom hastigheten på wifi.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
David Wallin och 9 till
  • Laddar…
M Martin Lj skrev:
Vi har bara användt wifi sedan vi flyttade in i vårt hus för 4 år sedan. Routern har legat under en garderob i sonens rum. Det har samlats damm och varit dålig täckning. Det har varit bättre täckning ifrån våra hyresgästers router som bor vägg i vägg.

Bestämde att sätta upp routern på väggen i helgen då frun var borta. Den hamnade lite halvprovisoriskt på väggen pga elkabeln var för kort. Hade tänkt sätta den uppe vid taklisten.

Min fru tycker det är fult och vill att jag ska dölja routern på något smart sätt. I en låda eller skåp sa hon.

Någon som kan ge min lite inspiration eller tipps på hur jag döljer routern smidigast?

[bild]

Det blev jäkla bra täckning vid min xbox hörna nu i alla fall :cool:
oj, ser toppen ut om man är 5år och gillar bamse
 
  • Haha
JapeFox
  • Laddar…
Tråden kan sammanfattas i: det ser för jävligt ut. Lösningar har presenterats. Fixa.
 
  • Gilla
  • Haha
Donn och 1 till
  • Laddar…
M Martin Lj skrev:
Vi har bara användt wifi sedan vi flyttade in i vårt hus för 4 år sedan. Routern har legat under en garderob i sonens rum. Det har samlats damm och varit dålig täckning. Det har varit bättre täckning ifrån våra hyresgästers router som bor vägg i vägg.

Bestämde att sätta upp routern på väggen i helgen då frun var borta. Den hamnade lite halvprovisoriskt på väggen pga elkabeln var för kort. Hade tänkt sätta den uppe vid taklisten.

Min fru tycker det är fult och vill att jag ska dölja routern på något smart sätt. I en låda eller skåp sa hon.

Någon som kan ge min lite inspiration eller tipps på hur jag döljer routern smidigast?

[bild]

Det blev jäkla bra täckning vid min xbox hörna nu i alla fall :cool:
Ser ju bra ut. Byt fruga.
 
  • Gilla
  • Haha
cdx873v och 1 till
  • Laddar…
N Nisken skrev:
Tyvärr många kvinnor i ett nötskal. Utseende går alltid före funktion. Något som borde vara både och blir i deras eget fall varken eller ;)
Hur tänker du då - att TS är jäkligt snygg men inte speciellt händig :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
David Wallin och 3 till
  • Laddar…
Både funktionellt och vackert !
-Byta ut frun?
 
  • Gilla
cdx873v
  • Laddar…
Mycket roande tråd. Tack för det TS.
 
Din fru har rätt. Det ser ut som skit. Lösningen är redan given. Behåll frun (!) och sätt upp en accesspunkt istället. Klipp antennerna på routern och göm den nånstans. Accesspunkten får ström via nätverkskabeln så den går att montera snyggt.

Efter lång vånda och mycket beslutsångest fick accesspunkten hos oss förbli omålad för tillfället då det ej gick att finna tillförlitlig data på hur/om det påverkar radioprestandan. Det kanske omvärderas vid nästa WAF-review.
Accesspunkt monterad på vägg ovanför konstverk med spotlights och router gömd intill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Peitursnur
  • Laddar…
K Kim84 skrev:
Gömma routern och sätta upp en diskret accesspunkt istället? Detta har högre WAF hemma hos oss. Diskret placerat där vi behöver bra täckning.
varför inte över dosan? Bara av nyfikenhet
 
Som flera sagt så skulle det kanske vara läge för ett mesh-system om ni bara använder wifi i kåken.
Det är enkelt att sätta upp, enkelt att "gömma" och funkar förvånansvärt bra...

Sen finns det vita grejer utan örngott ;) Men det är en najs feature!
 
Asus router använd som AP och kopplad till en Ubiquiti router ( gömd i en omgjord medicinskåp tillsammans med andra switchar) . Kablar och adapter välgömda i kabelkanalen bakom. AP finns på ovanvåningen men täcker hela huset.
Funkar klockrent och utan omstarter . Inga klagomål från frun på väldigt länge
 
  • Asus-router monterad på vägg med antenner och kablar ordnade i kabelkanal.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Asus router monterad på vägg med kabelkanal och vit skåp som gömmer andra nätverkskomponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Isakblack
  • Laddar…
M Martin Lj skrev:
Vi har bara användt wifi sedan vi flyttade in i vårt hus för 4 år sedan. Routern har legat under en garderob i sonens rum. Det har samlats damm och varit dålig täckning. Det har varit bättre täckning ifrån våra hyresgästers router som bor vägg i vägg.

Bestämde att sätta upp routern på väggen i helgen då frun var borta. Den hamnade lite halvprovisoriskt på väggen pga elkabeln var för kort. Hade tänkt sätta den uppe vid taklisten.

Min fru tycker det är fult och vill att jag ska dölja routern på något smart sätt. I en låda eller skåp sa hon.

Någon som kan ge min lite inspiration eller tipps på hur jag döljer routern smidigast?

[bild]

Det blev jäkla bra täckning vid min xbox hörna nu i alla fall :cool:
Byt fru
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.